• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 8, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 8, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ویژگی‏های اهداف فعالیت‏های فوق برنامه دانش‏آموزان دبیرستانی با رویکرد پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    نادری, امیرحاجی حسین نژاد, غلامحسینتاجیک اسمعیلی, عزیزاللهزین آبادی, حسن رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    272.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تأمین امنیت و صیانت نوجوانان به دلیل شرایط خاص سنی و تأثیر پذیری از عوامل مختلف و با توجه به نقش آینده سازی آنها از اهمیت بالاتری برخوردار است. مسئله مهم پژوهش حاضر این است به رغم نگرانی و اقدامات خانواده‏ها‏، مدارس، جامعه و پلیس، بزهکاری نوجوانان و جرایم علیه ایشان قابل توجه است. این امر بیانگر وجود نوعی خلاء در نظام آموزش و پرورش است. طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی فعالیت‏های فوق برنامه برای دانش‏آموزان دبیرستانی با تأکید بر آموزش‏های همگانی نیروی انتظامی‏به عنوان هدف کلی تحقیق قرار گرفت. در این پژوهش، از روش تحقیق اکتشافی آمیخته بهره‏گیری شد. در بخش کیفی، از مصاحبه نیمه هدایت شده و در بخش کمی‏از پرسشنامه استفاده شد و الگوی بدست آمده مورد اعتبار بخشی قرار گرفت. جامعه آماری در بخش کیفی، مدیران دبیرستان‏های پسرانه و دخترانه شهر تهران و مسئولان آموزش و پرورش و در بخش کمی، متخصصان برنامه درسی و مسئولان و کارشناسان آموزش همگانی ناجا بوده‏اند. روش نمونه‏گیری در بخش کیفی، روش هدفمند و روش گلوله برفی و در بخش کمی‏روش هدفمند و در دسترس بوده است. براساس نتایج تحقیق، الگوی برنامه درسی فعالیت‏های فوق برنامه برای دانش‏آموزان دبیرستانی با تأکید برآموزش‏های همگانی ناجا طراحی شد به نحوی که ویژگی‏های هر یک از عناصر 9 گانه الگو متناسب با شرایط دانش‏آموزان دبیرستانی،آسیب‏های اجتماعی مبتلا به و نظرات خبرگان کارشناسان شناسایی شد و این ویژگی‏ها‏ به ترتیب اهمیت قرار گرفتند. مقاله حاضر ویژگی‏های عنصر هدف در این برنامه درسی را مورد بررسی قرار می‏دهد.
    کلید واژگان
    عناصر برنامه درسی
    برنامه درسی فوق برنامه
    آسیب‏های اجتماعی
    پیشگیری

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2012-08-22
    1391-06-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت معلم (نویسنده مسئول) a.naderi.87@gmail.com
    دانشیار دانشگاه تربیت معلم
    - استادیار دانشگاه تربیت معلم
    - استادیار داننشگاه تربیت معلم

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_2437.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278309

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب