| dc.contributor.author | هاشمی, نظام | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:15:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:15:33Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:15:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:15:33Z | |
| dc.date.issued | 2012-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-10-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-07-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هاشمی, نظام. (1391). تدوین یک مدل مفهومی و عملیاتی برای ایجاد علاقه و انگیزه به پژوهش در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 8(23), 42-62. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-3183 | |
| dc.identifier.issn | 2538-3191 | |
| dc.identifier.uri | http://jep.atu.ac.ir/article_2297.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278301 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، طراحی و تدوین مدل مفهومی و عملیاتی برای ایجاد علاقه و انگیزه در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی نسبت به پژوهش بود. مدل تدوین شده در قالب یک طرح آزمایشی پیشآزمون- پسآزمون اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان پسر دانشگاه علوم انتظامی تشکیل دادهاند که در قالب دورههای آموزشی مصوب کارشناسی در سال 1387- 1386 مشغول به تحصیل بودهاند. برای انتخاب نمونه از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای استفاده شد. بدین منظور ابتدا از بین رشتههای مختلف تحصیلی رسته انتظامی به طور تصادفی انتخاب گردیده و از بین کلاسهای سال دوم رسته انتظامی به طور تصادفی دو گروه 30 نفره به عنوان گروه آزمایش و گروه گواه با در نظر گرفتن متغیرهای کنترل، انتخاب شدند.
ابزار اندازهگیری انگیزه و علاقه دانشجویان به پژوهش، پرسشنامهای محقق ساخته بود که روایی آن به روش روایی محتوایی و پایایی آن از طریق روش آلفای کرانباخ محاسبه گردید.
نتایج حاکی از آن بود که استفاده از مدل طراحی شده برای ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان علوم انتظامی به پژوهش، سبب شد تا دانشجویان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل، دارای سطح کارآمدی شخصی بیشتری شده و برای انجام فعالیتهای پژوهشی اهمیت بیشتری قائل شوند و ضمن تلاش و صرف زمان بیشتر به سطح رضایتمندی بالاتری دست یابند. یعنی استفاده از مدل مذکور سبب کاهش عاطفه منفی دانشجویان گروه آزمایش نسبت به تحقیق و بهبود نگرش آنان به این امر گردید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 155 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روان شناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Psychology | en_US |
| dc.subject | مدل | fa_IR |
| dc.subject | علاقه | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه | fa_IR |
| dc.subject | پژوهش | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه علوم انتظامی | fa_IR |
| dc.title | تدوین یک مدل مفهومی و عملیاتی برای ایجاد علاقه و انگیزه به پژوهش در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه علوم انتظامی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 23 | |
| dc.citation.spage | 42 | |
| dc.citation.epage | 62 | |