نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, نظامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:15:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:15:33Z
dc.date.available1399-07-09T05:15:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:15:33Z
dc.date.issued2012-03-20en_US
dc.date.issued1391-01-01fa_IR
dc.date.submitted2011-10-02en_US
dc.date.submitted1390-07-10fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, نظام. (1391). تدوین یک مدل مفهومی و عملیاتی برای ایجاد علاقه و انگیزه به پژوهش در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 8(23), 42-62.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_2297.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278301
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، طراحی و تدوین مدل مفهومی و عملیاتی برای ایجاد علاقه و انگیزه در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی نسبت به پژوهش بود. مدل تدوین شده در قالب یک طرح آزمایشی پیش‏آزمون- پس‏آزمون اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان پسر دانشگاه علوم انتظامی تشکیل داده‌اند که در قالب دوره‌های آموزشی مصوب کارشناسی در سال 1387- 1386 مشغول به تحصیل بوده‏اند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای استفاده شد. بدین منظور ابتدا از بین رشته‌های مختلف تحصیلی رسته انتظامی به طور تصادفی انتخاب گردیده و از بین کلاس‏های سال دوم رسته انتظامی به طور تصادفی دو گروه 30 نفره به عنوان گروه آزمایش و گروه گواه با در نظر گرفتن متغیرهای کنترل، انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری انگیزه و علاقه دانشجویان به پژوهش، پرسشنامه‌ای محقق ساخته بود که روایی آن به روش روایی محتوایی و پایایی آن از طریق روش آلفای کرانباخ محاسبه گردید. نتایج حاکی از آن بود که استفاده از مدل طراحی شده برای ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان علوم انتظامی به پژوهش، سبب شد تا دانشجویان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل، دارای سطح کارآمدی شخصی بیشتری شده و برای انجام فعالیت‌های پژوهشی اهمیت بیشتری قائل شوند و ضمن تلاش و صرف زمان بیشتر به سطح رضایتمندی بالاتری دست یابند. یعنی استفاده از مدل مذکور سبب کاهش عاطفه منفی دانشجویان گروه آزمایش نسبت به تحقیق و بهبود نگرش آنان به این امر گردید.fa_IR
dc.format.extent155
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subjectمدلfa_IR
dc.subjectعلاقهfa_IR
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subjectپژوهشfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم انتظامیfa_IR
dc.titleتدوین یک مدل مفهومی و عملیاتی برای ایجاد علاقه و انگیزه به پژوهش در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علوم انتظامیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue23
dc.citation.spage42
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد