نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبادله, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:15:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:15:14Z
dc.date.available1399-07-09T05:15:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:15:14Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-04en_US
dc.date.submitted1396-08-13fa_IR
dc.identifier.citationبادله, علیرضا. (1396). تأثیر محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در یادگیری و یادداری درس ریاضی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 13(44), 131-151. doi: 10.22054/jep.2017.7983fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2017.7983
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_7983.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278200
dc.description.abstractمطالعة حاضر با هدف مقایسة تأثیر به‌کارگیری محتوای الکترونیکی آموزشی و روش تدریس کارگاهی بر یادگیری و یادداری درس ریاضی پایة سوم ابتدایی پسرانة شهرستان البرز انجام شده است. این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس آزمون برای سه گروه نمونه بود. جامعة آماری پژوهش، دانش‌آموزان پایة سوم ابتدایی بودند که از این جامعه با توجه به نوع روش انتخابی (شبه‌آزمایشی)، سه کلاس پایة سوم ابتدایی شامل 20 دانش‌آموز برای هر کلاس، با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شدند. اطلاعات این تحقیق از برگزاری سه آزمون ریاضی (پیش‌آزمون، پس‌آزمون و آزمون با فاصله زمانی مشخص برای یادداری) در بین هر کلاس از دانش‌آموزان جمع‌آوری شد؛ برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (شاخص‌های گرایش مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی (بررسی نرمال بودن داده‌ها، آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، آزمون کرویت موچلی و مقادیر اپسیلون برای بررسی یکنواختی کوواریانس‌ها و آزمون t مستقل برای بررسی فرضیه‌ها) استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که استفاده از محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در افزایش یادگیری و یادداری درس ریاضی دانش‌آموزان پایة سوم ابتدایی مؤثر است و موجب افزایش سطح یادگیری و یادداری دانش‌آموزان می‌شود.fa_IR
dc.format.extent585
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2017.7983
dc.subjectمحتوای الکترونیکیfa_IR
dc.subjectتدریس سنتیfa_IR
dc.subjectتدریس به روش کارگاهیfa_IR
dc.subjectیادگیری و یادداریfa_IR
dc.titleتأثیر محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در یادگیری و یادداری درس ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه فرهنگیان استان گلستانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue44
dc.citation.spage131
dc.citation.epage151


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد