• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل پیش بینی برای بررسی میزان رضایت یادگیرنده در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه های دارای نظام آموزش از دور

    (ندگان)پدیدآور
    پهلوانی نژاد, دریاناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    759.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این تحقیـــق، ارائه مدلی برای سنجش عوامـل مـؤثر بـر میـزان رضـایت یادگیرنـده در سـامانه یـادگیری الکترونیکـی دانشـگاه های دارای نظـام آمـوزش از دور در دانشـگاه های دارای سیستم مجازی مسـتقر در شـهر تهـران در گروه هـای علـوم انسـانی اسـت. روش تحقیـق از نـوع همبستگی و به صورت پیمایشی انجام شده اسـت. دانشـگاه پیـام نـور- تربیـت مـدرس-تهـران- شهید بهشتی- علم و صنعت ایران به عنوان جامعه آماری انتخـاب شـدند. جامعـه آمـاری شـامل 3039 نفراز دانشجویان دوره های یادگیری الکترونیکی در این تحقیـق از نمونـه گیـری تصـادفی استفاده شده است و 385 نفر از دانشجویان دوره های یادگیری الکترونیکی به صـورت تصـادفی انتخـاب شـده انـد. ابـزار جمـعآوری اطلاعـات پرسشـنامه ب بودکـه روایـی آن توسـط اسـاتید دست اندرکار آموزش از دور و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفـای کرونبـاخ بـرای پرسشـنامه س98/0به دست آمد. با استفاده از تحلیل های آماری، داده های حاصل از پرسشنامه بـه کمـک نـرم افزار لیزرل و با استفاده از روش مـدل سـازی معـادلات سـاختار یافته، مـدل پیشـنهادی تحقیـق، آزموده شد. نتایج حاصل نشان می دهد که ارتبـاطی بسـیار قـوی بـین محتـوا، فنـاوری، مـدرس، کیفیـت از بعـد (فنـی- آموزشـی- محتوا و اطلاعـات- خـدمات)، محـیط و رضـایت در سـامانه الکترونیکی وجود دارد. همچنین بر اساس ضرایب استاندارد شده رگرسـیونی (ضـرایب تحلیـل مسیر) مشاهده میشود به ترتیب عوامل محیطی دارای بیشترین اهمیـت، کیفیـت اطلاعـات رتبـه دوم، کیفیت آموزش رتبه سوم، کیفیت فنی رتبه چهارم، محتوا رتبـه پـنجم، اسـتاد رتبـه ششـم، کیفیت خدمات رتبه هفتم و فناوری رتبه هشتم هفتم کمترین اهمیت را دارد.
    کلید واژگان
    رضایت
    یادگیرنده
    یادگیری الکترونیکی
    آموزش از دور

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2013-12-22
    1392-10-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jep.2013.6045
    http://jep.atu.ac.ir/article_6045.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278144

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب