نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهستانی, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorمجیب, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:59Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:59Z
dc.date.issued2008-05-21en_US
dc.date.issued1387-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-23en_US
dc.date.submitted1395-09-03fa_IR
dc.identifier.citationدهستانی, نرگس, مجیب, فرشته. (1387). تأثیر آموزش مفاهیم علوم تجربی به روش قصه گویی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران سال تحصیلی 87-86. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 4(11), 60-75. doi: 10.22054/jep.2008.6020fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2008.6020
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_6020.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278119
dc.description.abstractپژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر آموزش مفاهیم علوم تجربی با روش قصه گویی بر میزان یادگیری دانش آموزان انجام گرفته است. که آیا روش قصه گویی باعث افزایش میزان یادگیری دانش آموزان در مفاهیم علوم تجربی می شود. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران و حجم نمونه در این پژوهش ۶۴ نفر (۳۲ نفر گروه آزمایش و ۳۲ نفر گروه کنترل) از دانش آموزان منطقه ۲ آموزش و پرورش شهر تهران بودند. آزمودنی ها به صورت نمونه گیری خوشه ای - چند مرحله ای در گروه آزمایشی (آموزش به روش قصه گویی) و در گروه کنترل (آموزش به روش متداول معلم) جایگزین شدند. که برای هر دو گروه ۱۶ جلسه آموزشی برگزار شد. داده های حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون با آزمون تحلیل کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که روش قصه گویی باعث تثبیت و افزایش میزان یادگیری دانش آموزان در مفاهیم علوم تجربی می شود. در پایان با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای طراحی آموزشی کارآمدتر و همچنین پژوهش های دیگر ارائه شد.fa_IR
dc.format.extent2841
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2008.6020
dc.subjectمفاهیم علوم تجربیfa_IR
dc.subjectقصهfa_IR
dc.subjectفن قصه گوییfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش مفاهیم علوم تجربی به روش قصه گویی بر میزان یادگیری دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران سال تحصیلی 87-86fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامهfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue11
dc.citation.spage60
dc.citation.epage75


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد