| dc.contributor.author | رضائی, دکتر اکبر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:14:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:14:46Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:14:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:14:46Z | |
| dc.date.issued | 2010-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-01-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1389-10-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضائی, دکتر اکبر. (1389). رابطه شیوههای یادگیری کلب و سبکهای یادگیری هانی و مامفورد با سن و عملکرد تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 6(18), 1-20. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-3183 | |
| dc.identifier.issn | 2538-3191 | |
| dc.identifier.uri | http://jep.atu.ac.ir/article_2288.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278047 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین شیوهها و سبکهای یادگیری دانشجویان باسن و عملکرد تحصیلی بود. بدین منظور تعداد 439 نفر (299 دختر و 140 پسر) از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای به شیوة تصادفی انتخاب شد. برای سنجش شیوهها و سبکهای یادگیری دانشجویان از پرسشنامه سبکهای یادگیری هانی و مامفورد و سیاهه سبکهای یادگیری کلب استفاده شد. دادههای جمعآوری شده در این پژوهش با استفاده از آزمون ضریب همبستگی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که: (1) از بین شیوههای یادگیری کلب فقط مفهومسازی انتزاعی با عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معنیداری دارد. (2) هیچکدام از سبکهای یادگیری هانی و مامفورد با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور رابطه معنیداری نداشتند. (3) بین سبکهای یادگیری فعال با سبکهای یادگیری متفکر و نظریهپرداز رابطه منفی و معنیدار ولی بین سبکهای یادگیری متفکر با نظریهپرداز و عملگرا رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. (4) بین سن با سبکهای یادگیری نظریهپرداز و عملگرا رابطه مثبت و معنیداری ولی بین سن و سبک یادگیری فعال رابطه منفی و معنیدار وجود داشت. (5) بین سن و مفهومسازی انتزاعی و آزمایشگری فعال رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. (6) تجربه عینی با سبک یادگیری فعال رابطه مثبت و معنیداری نشان داد ولی با سبکهای یادگیری متفکر، نظریهپرداز و عملگرا رابطه منفی و معنیداری نشان داد. ضریب همبستگی شیوه یادگیری مشاهده تأملی تنها با سبک یادگیری فعال بصورت منفی معنیدار بود. مفهومسازی انتزاعی برخلاف تجربه عینی با سبک یادگیری فعال رابطه منفی و معنیدار ولی با بقیه سبکهای یادگیری از قبیل متفکر، نظریهپرداز و عملگرا رابطه مثبت و معنیداری نشان داد. آزمایشگری فعال با سبک یادگیری فعال رابطه منفی معنیدار ولی با سبک یادگیری عملگرا رابطه مثبت و معنیدار داشته است. در این مقاله ضمن ارائه نتایج،کاربردها و محدودیتهای آن نیز بحث شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 229 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روان شناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Psychology | en_US |
| dc.subject | سبکهای یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | کلب | fa_IR |
| dc.subject | هانی و مامفورد | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.title | رابطه شیوههای یادگیری کلب و سبکهای یادگیری هانی و مامفورد با سن و عملکرد تحصیلی دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 18 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 20 | |