مقایسه ویژگیهای شخصیتی و شیوههای یادگیری در دانشجویان علومپایه، فنی و مهندسی و علومانسانی دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران
(ندگان)پدیدآور
خان محمدی, ارسلانصفانیا, دکتر علی محمدپورابراهیم, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش مقایسه صفات شخصیتی و شیوههای یادگیری در بین رشتههای علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بوده است. روش پژوهش از نوع علی- مقایسه ای. 445 دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بهطور تصادفی انتخاب شده و پرسشنامه پنج عامل شخصیتی تجدید نظر شده نئو و سبکهای یادگیری کلب بر روی آنها اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای از تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. نتایج نشان داد که تفاوت معناداری در عوامل شخصیتی برونگرایی، باز بودن به تجربه، توافق، وجدانی بودن و شیوههای یادگیری تجربه عینی، مشاهده تأملی، آزمایشگری فعال، مفهوم سازی انتزاعی در بین سه گروه تحصیلی وجود دارد.
کلید واژگان
صفات شخصیتیشیوههای یادگیری
رشتههای تحصیلی
دانشجویان
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2010-03-211389-01-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملیعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی
کارشناس ارشد جامعه شناسی
شاپا
2538-31832538-3191




