• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی آموزش مؤلفه‏های یادگیری خودگردان مبتنی بر مدل پینتریچ، بر‏خودکارآمدی

    (ندگان)پدیدآور
    مصطفایی, دکتر علیمهاجر, دکتر یحیی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    248.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف‏پژوهش بررسی اثربخشی مؤلفه‏های راهبردهای ‏یادگیری‏خودگردان بر‏خودکارآمدی دانش‏آموزان پسر پایه سوم دبیرستان بوده است. جامعه‏آماری شامل تعداد 1093 دانش‏آموز پایه سوم دبیرستان بود که از این تعداد، 60 نفر به صورت نمونه‏گیری خوشه‏ای و تصادفی ساده انتخاب، و به صورت‏تصادفی در سطوح‏مختلف متغیر‏مستقل (چهار‏سطح) و کنترل قرار داده شدند. ‏به گروه‏یک راهبردهای‏شناختی، گروه‏دو‏راهبردهای‏فراشناختی، گروه‏سه راهبردهای انگیزشی و به گروه‏چهار راهبردهای مدیریت‏منابع‏آموزش داده شد. ابزار به‏کار‏رفته در پژوهش، آزمون خودکارآمدی شرر[1] بوده است که به صورت پیش‏آزمون و پس‏آزمون بر روی آزمودنی‏ها اجرا گردید. نتیجه پژوهش نشان‏داد که آموزش مؤلفه‏های راهبردهای یادگیری خودگردان بر‏خودکارآمدی مؤثر بوده و آن را افزایش داده است. [1].Sherer
    کلید واژگان
    : یادگیری‏خودگران
    مدل پینتریچ
    خودکارآمدی
    اثربخشی‏آموزش

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2008-06-21
    1387-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز سقز
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_2125.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278008

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب