نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعالی, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorسیف, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorکدیور, پروینfa_IR
dc.contributor.authorدلاور, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:30Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:30Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-20en_US
dc.date.submitted1394-03-30fa_IR
dc.identifier.citationعالی, آمنه, سیف, علی اکبر, کدیور, پروین, دلاور, علی. (1393). تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد نوشتن برای یادگیری (WTL) در ارتقاء سطح یادگیری و تفکر دانشجویان. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 10(34), 1-21.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_1061.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277959
dc.description.abstractاین پژوهش به منظور تعیین میزان اثربخشی آموزش مبتنی بر تکالیف نوشتاری بر سطح یادگیری و تفکر تأملی دانشجویان انجام گرفت. آموزش مبتنی بر تکالیف نوشتاری به عنوان متغیر مستقل در دو سطح تکالیف کوتاه نوشتاری و مقاله نویسی تحلیلی اجرا شد. با استفاده از طرح گروه‌های نامعادل با پیش آزمون و پس آزمون، 115 نفر از دانشجویان کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان امیرکبیر کرج به طور تصادفی در 3 گروه گمارده شدند: <br />گروه آزمایشی1 (تکالیف کوتاه نوشتاری)، گروه آزمایشی2 (مقاله نویسی تحلیلی)، و گروه گواه (آموزش سنتی). نتایج تحلیل کوواریانس و واریانس بر داده های حاصل از اجرای ابزارهای پژوهش (آزمون پیشرفت تحصیلی و پرسشنامهﯼ تفکر تأملی کمبر (2000))، در دو مرحلهﯼ پیش آزمون و پس آزمون، که قبل و بعد از ارائهﯼ 16 جلسه آموزش اجرا شد، نشان داد: 1- میانگین نمرهﯼ یادگیری دانشجویان دو گروه نوشتاری، در همهﯼ سطوح یادگیری به جز سطح به یادآوردن، بالاتر از گروه آموزش سنتی به دست آمد و میانگین گروه مقاله نویسی در سطح به کاربستن بیش از گروه تکالیف کوتاه بود. 2- میانگین نمرهﯼ تفکر تأملی دانشجویان دو گروه نوشتاری نیز در سطوح درک و فهم، تفکر بر عمل، و تفکر انتقادی بالاتر از گروه آموزش سنتی بود و میانگین گروه مقاله نویسی در سطوح تفکر بر عمل و تفکر انتقادی بالاتر از گروه تکالیف کوتاه بود.  در مجموع، این یافته ها اثربخشی آموزش مبتنی بر نوشتن را بر ارتقاء سطح یادگیری و تفکر تأملی دانشجویان تایید کرد و نشان داد که مقاله نویسی تحلیلی نسبت به تکالیف کوتاه اثربخش‌تر است.fa_IR
dc.format.extent534
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subjectنوشتن برای یادگیریWTLfa_IR
dc.subjectتکالیف کوتاه نوشتاریfa_IR
dc.subjectمقاله نویسی تحلیلیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectتفکرfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد نوشتن برای یادگیری (WTL) در ارتقاء سطح یادگیری و تفکر دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentستاد دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه علامهfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue34
dc.citation.spage1
dc.citation.epage21


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد