دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزشیابی مهارت نوشتن (کتاب بخوانیم و بنویسیم) دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدارس شهر یاسوج در سال تحصیلی ۸۳ - ۱۳۸۲
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2005-11-22)پژوهش حاضر به ارزشیابی مهارت نوشتن (کتاب بخوانیم و بنویسیم) دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۸۳ - ۱۳۸۲ با توجه به اهدافی که برای مهارت نوشتن در کتاب راهنمایی معلم تدوین شده پرداخته است. روش مورد استفاده در این ...
-
آموزش و مشاوره با نوجوانان در زمینه ارتباط با جنس مخالف
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2005-11-22)قرار عاشقانه با جنس مخالف در بین نوجوانان ایرانی رو به افزایش است، به طوری که در سه سال گذشته، چند بررسی با حدود ۸۰۰۰ دانش آموز دبیرستان های تهران، قم و گچساران و ۱۳۰۰ نفر دختر ساکن در خوابگاه های دانشجویی در شهر تهران ...
-
نگاهی تحلیلی بر سیر تحولات نظام تربیت معلم در ایران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2005-11-22)این مقاله سعی دارد به بررسی سیر تحولات نظام تربیت معلم در ایران بپردازد و درباره عواملی که در توسعه کمّی و کیفی مراکز تربیت معلم طی قرون گذشته به ویژه از زمان تاسیس دارالفنون مؤثر بوده است، سخن براند. این مقاله از دو گفتار ...
-
هنجارهای فیزیولوژیکی و روان شناختی کودکان ۲ تا ۷ ساله استان لرستان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2005-11-22)هدف این پژوهشی، تعیین هنجارها در زمینه های رشد شناختی، فیزیولوژیکی، عاطفی و اجتماعی برای کودکان ۲ تا ۷ ساله ساکن در شهرهای مختلف استان لرستان بوده است. نتایج نشان داد در مجموع میانگین وزن کودکان ۱۸ تا ۲۴ ماهه در مقیاس ...
-
نقش مشاوره در کاهش استرس های دوره سالمندی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2005-11-22)انسان در همه سنین و در همه جا در زمینه های گوناگون به نوعی دچار استرس و عوارض ناشی از آن است. سالمندان با مشکلات متعدد از جمله تغییرات در اندام های بیرونی و درونی بدن، کاهش و اختلال در عملکرد ارگانیسم، نیاز به جلب توجه و ...
-
تأثیر ترتیب ارائه مثال و تعمیم از طریق چندرسانه ای های آموزشی بر یادگیری و پایداری مفاهیم
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2005-11-22)استفاده از چندرسانه ای های آموزشی و دیگر تجارب یادگیری، به یادگیری هرچه بهتر و عمیق تر می انجامد. یکی از انواع یادگیری، یادگیری مفاهیم و یکی از عوامل مؤثر بر یادگیری مفاهیم، مثال است. این پژوهش با هدف بررسی ترتیب ارائه ...



