مرور دوره 3, شماره 10 بر اساس عنوان

  • رابطۀ بین مشابهت و مکمل بودن در ابعاد اصلی شخصیتی زوجین با رضایتمندی زناشویی 

    محمدزاده ابراهیمی, علی؛ جمهری, دکتر فرهاد؛ برجعلی, دکتر احمد (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2007-12-22)
    در پژوهش حاضر رابطه بین مشابهت و مکمَل بودن در ابعاد اصلی شخصیتی زوجین با رضایتمندی زناشویی آنان موردبررسی قرار گرفت. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان متأهل دانشگاه­های دولتی شهر تهران، ساکن در خوابگاه­های دانشجویان متأهل، ...

  • مطالعه اثربخشی خودمتمایزسازی بر افزایش خودکارآمدی 

    مبسم, سولماز (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2007-12-22)
    پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی خود متمایزسازی برافزایش خودکارآمدی دانش‌آموزان دختر می‌پردازد. فرضیه این پژوهش عبارت است از: آموزش خودمتمایزسازی بر افزایش خودکارآمدی مؤثر است. برای آزمون فرضیه 30 نفر از دانش‌آموزان به طور ...

  • مقایسة تأثیر تکالیف نوشتاری بر تفکّر انتقادی دانش آموزان پسر سال اوّل متوسطه ملایر در درسهای زیست شناسی و مطالعات اجتماعی 

    عسگری, دکتر محمد؛ سیف, دکتر علی اکبر (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2007-12-22)
    هدف این پژوهش بررسی تأثیر تکالیف نوشتاری بر تفکّر انتقادی دانش­آموزان پسر سال اوّل متوسطة شهرستان ملایر و مقایسة تأثیر تکالیف نوشتاری در دروس زیست شناسی و مطالعات اجتماعی بوده است. برای این منظور از دانش­آموزان پسر سال ...

  • مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در دو گروه افراد افسرده و عادی در میان دانش‌آموزان دختر تهرانی 

    سعدی پور(بیابانگرد), دکتراسماعیل؛ زارع, دکترحسین؛ قنبریها, ناهید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2007-12-22)
    هدف: حالات خلقی متغیرهای شناختی بسیاری از جمله توجه و حافظه را تحت­تأثیر قرار می­دهد. بنابراین، هدف از پژوهش حاضر مقایسه نحوه بازشناسی حافظه در افراد افسرده با افراد عادی در میان دانش­آموزان تهرانی است. ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون محقق ساخته هوش کلاسیک 

    پورفریدونی, فاطمه؛ کرمی, دکترابولفضل؛ فرخی, دکترنورعلی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2007-12-22)
    این پژوهش به منظورتهیه مقیاسی برای ارزیابی هوش دانش­آموزان دبیرستانی شهر تهران انجام گرفته است.این مقیاس براساس نظریه ترستون تدوین شده است. سؤال­ها به منظور سنجش هفت عامل هوشی؛ توانایی کلامی، سیالی کلامی، توانش عددی، سرعت ...