نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبازرگان, دکتر زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:00Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:00Z
dc.date.issued1996-03-20en_US
dc.date.issued1375-01-01fa_IR
dc.identifier.citationبازرگان, دکتر زهرا. (1375). روشهای نوین مشارکت اولیاء در آموزش و پرورش. مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 14(0)fa_IR
dc.identifier.issn1025-2835
dc.identifier.urihttps://jpsyedu.ut.ac.ir/article_13924.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277766
dc.description.abstractمقاله ضمن اشاره به ضرورت مشارکت وهمکاری نزدیک اولیاءومربیان وآثارمثبتی که این همکاری میتواند در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان‘درسازگاری تحصیلی وکاهش مسائل رفتاری آنان داشته باشد‘موانع عمده همکاری خانه و مدرسه را در سه دسته؛عوامل مربوط به معلم‘عوامل مربوط به مدرسه و عوامل مربوط به خانواده مورد توجه قرار میدهد. سپس براساس نتایج پژوهش هایی که کشورهای مختلف‘از جمله ایران‘درزمینه انتظارات اولیاء از مدرسه انجام شده است مهمترین نیازها و انتظارات اولیاء ازمدرسه را تشریح میکند.در بخش بعدی مقاله در مورد برخی عوامل موفقیت برنامه های همکاری خانه و مدرسه ونمونه هایی از برنامه های موفق در این زمینه توضیح داده شده است . در پایان‘با توجه به نارسایی های آموزش مدیران و معلمان در مورد چگونگی ارتباط ثمربخش با اولیاء وباعنایت به کمبودهای محیط فیزیکی مدرسه برای پذیرش اولیاء‘پیشنهاداتی عملی در جهت جلب اولیاء به مدرسه ودرگیرکردن آنان با برنامه های آموزشی و پرورشی مدرسه ارائه میگردد.fa_IR
dc.format.extent461
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofمجله روان شناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.titleروشهای نوین مشارکت اولیاء در آموزش و پرورشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume14
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد