| dc.contributor.author | بازرگان, دکتر زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:14:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:14:00Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:14:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:14:00Z | |
| dc.date.issued | 1996-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1375-01-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بازرگان, دکتر زهرا. (1375). روشهای نوین مشارکت اولیاء در آموزش و پرورش. مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 14(0) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1025-2835 | |
| dc.identifier.uri | https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_13924.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277766 | |
| dc.description.abstract | مقاله ضمن اشاره به ضرورت مشارکت وهمکاری نزدیک اولیاءومربیان وآثارمثبتی که این همکاری میتواند در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان‘درسازگاری تحصیلی وکاهش مسائل رفتاری آنان داشته باشد‘موانع عمده همکاری خانه و مدرسه را در سه دسته؛عوامل مربوط به معلم‘عوامل مربوط به مدرسه و عوامل مربوط به خانواده مورد توجه قرار میدهد.
سپس براساس نتایج پژوهش هایی که کشورهای مختلف‘از جمله ایران‘درزمینه انتظارات اولیاء از مدرسه انجام شده است مهمترین نیازها و انتظارات اولیاء ازمدرسه را تشریح میکند.در بخش بعدی مقاله در مورد برخی عوامل موفقیت برنامه های همکاری خانه و مدرسه ونمونه هایی از برنامه های موفق در این زمینه توضیح داده شده است . در پایان‘با توجه به نارسایی های آموزش مدیران و معلمان در مورد چگونگی ارتباط ثمربخش با اولیاء وباعنایت به کمبودهای محیط فیزیکی مدرسه برای پذیرش اولیاء‘پیشنهاداتی عملی در جهت جلب اولیاء به مدرسه ودرگیرکردن آنان با برنامه های آموزشی و پرورشی مدرسه ارائه میگردد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 461 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله روان شناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.title | روشهای نوین مشارکت اولیاء در آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 0 | |