بررسی میزان مهارت های مدیران از نظر معلمان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
ستاری, صدرالدینواعظی, مظفر الدیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان مهارت های مدیران از نظر معلمان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران انجام شده است جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق معلمان و دانش آموزان سال سوم رشته علوم تجربی دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران است که با روش نمونه گیری چند مرحله ای از جامعه معلمان 146 نفر انتخاب شده و داده های مورد نیاز برای بررسی مهارت های مدیران جمع آوری گردیده است همچنین برای متغیر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان میانگین معدل های 3135 نفر دانش آموز مدارس مورد مطالعه جمع آوری گردیده است نتایج نشان می دهد که اکثر مدیران مدارس از نظر معلمان دارای مهارت های مدیریتی در حد زیاد هستند و همچنین بین مهارت های مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری مشاهده نگردید.
کلید واژگان
تهران (شهر)دانش آموزان
دوره متوسطه
مهارت ادراکی
مهارت انسانی
مهارت فنی پیشرفت تحصیلی
مهارت مدیران
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2005-06-221384-04-01
ناشر
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتیشاپا
1025-2835Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی وضعیت مهارتهای زندگی (مهارتهای ارتباطی، مهارت حل مسأله، خودآگاهی و مهارت تصمیمگیری) و سلامت خانواده در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد و مقایسه با افراد سالم در شهر اصفهان در سال 1396
زهرا امینی؛ حوری انصاری؛ مرجان زارعی؛ نرگس معتمدی؛ صدیقه لطفی (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2018-08-27)
-
بررسی رابطه میان مهارتهای ارتباطی با شخصیت جامعهپسند با تأکید بر وضعیت مهارتهای ارتباطی جوانان به تفکیک ابعاد پنجگانه مهارتها
مجیدی نیا, مرضیه؛ تاجیک اسماعیلی, سمیه (مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی, 2022-06-22)این پژوهش با هدف بررسی وضعیت مهارتهای ارتباطی جوانان شهر تهران و مطالعه رابطه میان مهارتهای ارتباطی و شخصیت جامعهپسند طراحی و اجرا شده است. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی است که با تکنیک پیمایش و ابزار گردآوری پرسشنامه ...
-
تأثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر میزان رشد مهارتهای اجتماعی و مهارتهای شناختی دانش-آموزان
شاهرکنی موسوی, هما؛ عباسی, عفت؛ گرامی پور, مسعود (دانشگاه خوارزمی, 2019-03-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر میزان رشد مهارتهای اجتماعی و مهارتهای شناختی دانشآموزان انجام شده است. این پژوهش به روش شبه تجربی با استفاده از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل صورت ...




