تحلیل تطبیقی پیشرفت تحصیلی دانشجویان نوبت اول و دوم کارشناسی ارشد علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
نادری, ابوالقاسمفولادی, مسعودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، مقایسه تطبیقی پیشرفت تحصیلی دانشجویان نوبت اول و دوم کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 86-85 و ارزیابی عوامل مؤثر بر آن بود. روش تحقیق از نوع تحلیل توصیفی همبستگی است. در پژوهش حاضر، 128 نفر (53 مرد، 75 زن) از 135 دانشجوی ارشد شرکت کردند. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه پیشرفت تحصیلی دانشجویان نوبت اول و دوم (SAFSA) بود. نتایج واریانس یک راهه مورد استفاده نشان داد که تفاوت معناداری بین رتبه کنکور کارشناسی ارشد دو گروه نوبت اول و دوم وجود دارد و دانشجویان نوبت دوم به لحاظ رتبه کنکور ضعیفتر از دانشجویان نوبت اول هستند، اما معدل دو گروه بعد از سه ترم نشان داد که تفاوت معناداری بین عملکرد دو گروه وجود ندارد و دانشجویان نوبت دوم توانستهاند عقبماندگی علمی خود را جبران نمایند. برای رسیدن به الگوی نهایی پیشبینی پیشرفت تحصیلی متغیرهای رتبه در آزمون کارشناسی، جنس، وضعیت تاهل، درآمد ماهانه، تأثیر پرداخت شهریه، کار غیر از تحصیل دانشجو، منزل شخصی، شغل پدر (کارمند)، شغل مادر، مرتبط بودن رشته کارشناسی، ساعات اختصاص یافته جهت مطالعه و تعداد ساعات استفاده از اینترنت در الگوی نهایی وارد شدهاند و توانستند در حدود 67 درصد از پیشرفت تحصیلی دانشجویان را تبیین کنند.
کلید واژگان
پیشرفت تحصیلیدانشگاه تهران
نوع پذیرش
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2012-02-201390-12-01
ناشر
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتیسازمان پدید آورنده
دانشگاه تهران، دکترای تخصصیدانشگاه تهران، کارشناسی ارشد




