مرور دوره 36, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
تاثیر خانواده درمانی با تاکید بر رویکرد شناختی – رفتاری در درمان هراس اجتماعی نوجوانان ( مطالعه موردی)
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)هراس اجتماعی یکی از اختلالات اضطرابی است . افراد با هراس اجتماعی از موقعیت های اجتماعی و صحبت با دیگران می ترسند و از حضور در اجتماع پرهیز می کنند . این اختلال در کارکردهای شغلی و تحصیلی افراد مبتلا تاثیر بسیاری دارد . ...
-
ارزشیابی هنرستانهای کارو دانش با استفاده از الگوی سیپ(CIPP ) به منظور پیشنهاد چارچوبی برای بهبود کیفیت هنرستانهای کاردانش : موردی از هنرستان های منطقه 2 شهر تهران
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی هنرستانهای کارو دانش منطقه 2 شهر تهران با استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ و پیشنهاد چارچوبی برای سایر هنرستانهای فنی به ویژه هنرستانهای کارو دانش اجرا شده است . جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش ...
-
طراحی الگوهای مناسب جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)مقاله حاضر به موضوع راهنمایی و هدایت تحصیلی در مدارس ایران پرداخته است . در فرایند کنونی هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه نظام جدید از ملاکها و شاخصهایی استفاده می گردد که در مورد مفید بودن بعضی از آنها تردیدی جدی وجود دارد . ...
-
بررسی رابطه سبکهای هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک های هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی در دانش آموزان سال سوم دبیرستان شهر تهران است . به این منظور 400 دانش آموز به صورت تصادفی از مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شدند. ...
-
نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)این مطالعه بر مبنای نظریه شناختی – اجتماعی بندورا (1986 ، 1997)و با استفاده از روش تحلیل معادلات ساختاری به بررسی اثرات مفروض منابع اطلاعات خود – کارآمدی بر ویژگی های شخصی ، خود کار آمدی ریاضی و عملکرد ریاضی پرداخته است . ...
-
شناسایی الگوهای رابطه فرا رشته ای مقالات تالیفی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران (73-82)
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی الگو و میزان استناد مقالات رشته کتابداری و اطلاع رسانی به سایر رشته ها طی ده ساله 73-82 بوده است . در این مطالعه سهم انواع محمل های اطلاعاتی مورد استناد به منابع تالیفی و ترجمه ای و مولفان پر استناد ...
-
معرفت شناسی اطلاعات
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)نظریه معرفت یا اپیستمولوژی به دنبال تحقیق و بررسی ماهیت معرفت و توجیه باور است . نظریه معرفت محوری ترین و مرکزی ترین مباحث فلسفه را تشکیل می دهد ؛ زیرا اگر فلسفه جستار پیرامون حقیقت و خرد است باید دانست که چگونه می توان ...
-
نمایه مجله روان شناسی و علوم تربیتی دوره 31-35 (سال 80-84)
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)
-
بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-03-21)پژوهشهای حاضر به بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان در درس جغرافیا می پردازد . نمونه مورد مطالعه شامل 184 نفر از دانش آموزان پسر در رشته های تجربی ، ریاضی ، و علوم انسانی شهر شیراز ...



