دوره 37, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی رابطه رشد اجتماعی و رشد زبانی دختران دانش آموز پایه اول
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2007-03-21)مطالعه حاضر به بررسی رابطه رشد اجتماعی و رشد زبانی در دانش آموزان دختر پایه اول دبستانها ی دولتی شهر قزوین پرداخته و هدف آن تعیین چگونگی رابطه بین این دو متغییر و نشان دادن اهمیت رشد اجتماعی و تاثیر آن بر رشد زبانی دانش ...
-
مقایسه آزاردیدگی ، سلامت روانی ، و جهت گیری مذهبی در دختران فراری و عادی شهر تهران
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2007-03-21)پژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان آزاردیدگی ، سلامت روانی و جهت گیری مذهبی در دو گروه دختران فراری و عادی اجرا شده است . نمونه پژوهش شامل 25 دختران فراری 17 تا 25 ساله شهر تهران که تحت پوشش مراکز ویژه دختران فراری بهزیستی ...
-
مقایسه نگهداشت توجه در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی ، افسردگی اساسی ، و افراد بهنجار
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2007-03-21)بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی طیف وسیعی از اختلالات شناختی را تجربه میکنند . از جمله این نقایص می توان به نقص در فرایندهای توجه در این بیماران اشاره کرد . هدف تحقیق حاضر ، مقایسه نگهداشت توجه در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی ...
-
تاثیر یادگیرمشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2007-03-21)رویکرد یادگیری مشارکتی در دهه حاضر از نظر گاه ها ی مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است . بررسی این نظر گاه ها منجر به ارائه الگویی شده که در تحقیق حاضر به اجرا درامده است . جامعه تحقیق دانش آموزان پایه پنجم نواحی هفت گانه شهر ...
-
بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیر شاهد دانشگاه تهران
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2007-03-21)پژوهش حاضر به بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دردانشجویان شاهد و غیر شاهد می پردازد . بدین منظور از میان کلیه دانشجویان شاهد و غیر شاهد ( دختر و پسر) مقطع تحصیلی 83-82 مشغول به تحصیل بودند ، ...
-
تاثیر به کارگیری راهبردهای فراشناختی و شناختی در بهبود انشای دانش آموزان با اختلالات یادگیری در مقطع ابتدایی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2007-03-21)مطالعه حاضر اثر راهبردهای شناختی و فرا شناختی در بهبود انشای دانش آموزان با اختلالات یادگیری را بررسی می کند . مجموعه روشهای مداخله ای انگلرت (1990) به عنوان معرفی از درمان شناختی و فراشناختی در این پژوهش در نظر گرفته شده ...
-
رابطه فعالیت تحصیلی ، انگیزه پیشرفت ، هوش هیجانی ، و متغییرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2007-03-21)در این پژوهش رابطه پیش بین های سن ، جنسیت ، رتبه تولد ، هوش هیجانی ، انگیزه پیشرفت ، ویژگی های خانواده ، مدرسه و فعالیتهای تحصیلی دانش آموزان با متغییر ملاک یا پیشرفت تحصیلی آنها بررسی شد . برای اجرای مقیاسهای ، نمونه های ...



