دوره 34, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • مفاهیم تربیتی اسلام از دیدگاه قرآن در ادبیات کودکان و نوجوانان 

    گاوگانی, وحید زارع (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2004-06-21)
    هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای ادبیات کودکان و نوجوانان و جست و جوی مفاهیم تربیتی اسلام از دیدگاه قرآن در زمینه ارتباط انسان با خداوند، خویش، خلق، و طبیعت است. به همین منظور، با استفاده از روش پژوهش، تحلیل محتوا در 283 داستان ...

  • ریشه‌های تاریخی و آثار تربیتی اعقتیاد به برگزیدگی در آیین یهود 

    ایروانی, شهین (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2004-06-21)
    در طول تاریخ قوم یهود همواره نسبت به دیگر اقوام و ادیان مدعی برگزیدگی بوده است. به همین دلیل، دیانت و قومیت در این دین بر هم انطباق دارد و یهودیت باید همواره در انحصار قوم باقی بماند. نبوت در انحصار یهود است و انبیای غیر ...

  • تدارک مدل معادلات ساختاری اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه تهران 

    لواسانی, مسعود غلامعلی (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2004-06-21)
    در پژوهش حاضر‏، به منظور تدارک یک مدل معادلات ساختاری، 730 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران (295 دختر و 435 پسر) در گروه های تحصیلی فنی و مهندسی، علوم پایه، و علوم انسانی به صورت نمونه تصادفی انتخاب شدند. ویژگی‌های ...

  • بررسی وضعیت نمایه سازی و چکیده نویسی در مراکز اطلاع رسانی کشور 

    باقری, معصومه (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2004-06-21)
    این مقاله با بررسی خدمات نمایه سازی و چکیده نویسی در 45 مرکز ایرانی تولید کننده این خدمات کوشش دارد تصویری از وضعیت فعالیت‌های نمایه سازی و چکیده نویسی کشور را ارائه دهد. بدین منظور امکانات و موانع پیشرفت مراکز دست اندرکار ...

  • سازه گرایی واقع گرایانه: بازسازی سازه گرایی شخصی جرج کلی 

    باقری, خسرو (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2004-06-21)
    در وهله اول، سازه گرایی در برابر واقع گرایی قرار دارد. در حالی که واقع گرایان اصرار می ورزند که دانش صادق ما مطابق با واقع است، سازه گرایان مفهوم مطابقت را طرد و ادعا می کنند که ذهن در کار خود برای فراهم آوردن سازده ها از ...