دوره 1, شماره 0
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی عوامل مشوق و بازدارنده معلمان علوم در استفاده از وسایل آزمایشگاهی توسط معلمان علوم مدارس راهنمایی مناطق نوزده گانه تهران
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)
-
بررسی تحول جاندار پنداری و هشیاری در کودکان نابینا و بینا
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)
-
بررسی اثرات تنش زدایی در افراد مبتلا به فلج مغزی اسپاتیک
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)
-
بررسی تحول مفهوم خانواده در کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)
-
پایان نامه های کارشناسی ارشد( بررسی اختلال هویت جنسی در دختران
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)
-
بررسی رابطه بازی رمزی و تحول شناختی در کودکان 7 - 4 ساله پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)
-
بررسی تأثیر تمرین های روان شناختی – تربیتی در کاهش بعضی اختلالات نوشتاری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)در این مقاله که از نوع تحلیلی – تحقیقی است‘ نخست رویکردهای مختلف مربوط به نوشتن با دست و تحول نوشتن به اختصار مورد بحث قرار می گیرد. آنگاه مؤلفه های نوشتن با دست از قول صاحب نظران ارائه می شود. سپس تحقیقی عرضه می گردد که ...
-
بحثی مقدماتی پیرامون ‹‹مبادی›› دانش روان شناسی در اسلام
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)روان شناسی اسلامی را می توان به ‹‹مطالعه منظم آثار‘ پدیده ها‘ و عملکرد نفس انسانی از تکوین جنینی تا حیات پس از مرگ با استفاده سنجیده از روش های متناسب›› تعریف نمود. منظور از ‹‹مطالعه منظم ›› کسب اطلاعات جدید در این رشته ...
-
حافظه انسان: روشهای آزمایش و تفسیر نتایج آن
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)در مدت یک قرنی که از عمر مطالعه علمی حافظه انسان می گذرد روشهای متعدد و گوناگونی برای آزمایش و سنجش حافظه مورد استفاده قرار گرفته که برخی با شکست روبرو بوده و بعضی از توفیق برخوردار گردیده اند. هدف مقاله حاضر آشنایی با ...
-
بررسی چگونگی مصرف و تولید اطلاعات علمی در میان متخصصان کشور
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)رابطه میان مصرف و تولید اطلاعات ار از جنبه های گوناگون می توان مورد بررسی قرار داد؛ یکی از این جنبه ها مقایسه میان متون و منابع تهیه شده و اختصاص یافته به گروه های تخصصی از یک سو و میزان کتب و مقالاتی که متخصصان و محققان ...
-
مبانی روان شناختی کمرویی و روشهای درمان
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)کمرویی توجه غیرعادی و مضطربانه به خویشتن در یک موقعیت اجتماعی است که در نتیجه آن فرد دچار نوعی تنش روانی – عضلانی می شود و زمینه رفتارهای ناسنجیده در وی فراهم می گردد. درهر جامعه ای درصد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان و ...
-
علوم تربیتی و روان شناسی یا روان شناسی و علوم تربیتی؟
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 1995-02-20)در این مقاله نویسنده پس از یادآوری تاریخ تأسیس دانشکده علوم تربیتی در دانشگاه تهران و دانشگاههای کشور و ادغام گروه روان شناسی دردانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران (1372)‘ در پاسخ به این سؤال که آیا در نامگذاری دانشکده جدید‘ ...



