دوره 41, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
یادآوری و قضاوت درباره فراوانی کلمات هیجانی و خنثی در دانشجویان راست برتر و چپ برتر
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2012-02-20)دست برتری یکی از ویژگیهای انسانی است که با تفاوتهای فردی در فعالیت های دستی شناخته میشود. نیمکره های مغزی از نظر ساختار و کارکرد، با هم متفاوت هستند، در نتیجه هر کدام برای کارکردهای شناختی ویژهای تخصص یافتهاند. از ...
-
ارایه الگویی برای بهبود کاربست دانش در رشتههای مهندسی: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2012-02-20)هدف اصلی این پژوهش، ارایه مدلی برای بهبود کاربست دانش در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، با تاکید بر روش پژوهش آمیخته اکتشافی است. در مرحله پژوهش کیفی، گروه مورد مطالعه، را 31 متغیر (29 مرد، 2 زن) از استادان دانشکده ...
-
تفاوت در الگوی تخصیص توجه در دانشجویان ایرانی، آسیای شرقی و اروپایی: یک مطالعه مقدماتی
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2012-02-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر تفاوتهای فرهنگی بر ادراک شکل و زمینه بود. در این مطالعه در دو آزمایش با استفاده از دو تکلیف تشخیص تغییرات تصویری و مقولهبندی تصویری تاثیر تفاوتهای فرهنگی برالگوی تخصیص توجه بررسی شد. سه گروه ...
-
کاوشی در بازی کودکان درخودمانده در بستر تجربههای زیسته مادران: موردی از یک پژوهش آمیخته
(دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2012-02-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی خصیصههای بازی کودکان درخودمانده از طریق کاوش روایتهای مادران و تجربههای روزمره ایشان در بازی با کودکان بود. در رویکرد کیفی این پژوهش با اتخاذ پژوهش روایی، یازده مادر دارای کودک درخودمانده مورد ...



