مرور دوره 3, شماره 10 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
امامت از دیدگاه زیدیه
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)زیدیه از جمله فرق اصلى شیعه است که نظریه امامت، مرز مایز آنها با امامیه است. نظریه امامت این فرقه مبتنی بر قبول نص است. آنها امامت را عالی ترین مرتبه قدرت در دولت اسلامى میدانند؛ به تعظیم ذاتى و جایگاه ...
-
نظریه امامت در اسماعیلیه
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)نظریه امامت اسماعیلیان مبتنی بر تئوری تاریخ مقدس آنان است. در نگاه اسماعیلیه، تاریخ براساس یک طرح از پیش تعیین شده به هفت دور تقسیم می شود که هر دوری با یک پیامبر اولوالعزم شروع می شود و جانشینان آنان تاویل گر باطن دین آن ...
-
امامت از دیدگاه اندیشمندان امامیه در مدرسۀ کوفه
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)اندیشۀ امامت و ویژگیهای امام به عنوان اصلیترین وجه تمایز مکتب امامیه نسبت به سایر مکاتب اسلامی، از مهمترین مسائلی است کهاندیشمندان نخستین امامیه بر محور آن به بحث و گفتگو نشسته و دربارۀ آن نظریهپردازی ...
-
معنا و جایگاه اجماع اهل حل وعقد
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)مسأله انتخاب و گزینش و یا انتصاب امام، یکی از مهمترین مسألهها در حوزۀ خلافت و امامت است. امامیه معتقد به انتصاب امام از جانب پروردگار متعال از طریق نص میباشد، و سایر فرق از قبیل معتزله و اشاعره و اهل ...
-
چند متن نویافته از آیه الله میلانی، علامه طباطبائی و شهید دستغیب درباره مسائل مرتبط با امامت
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)
-
نظریۀ نص از دیدگاه متکلمان امامی
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)امامت محوریترین جایگاه را در منظومۀ اعتقادی شیعۀ امامی دارد. نوع تعیین و نصب امام نیز در این مکتب با دیگر مکتبهای اسلامی متفاوت است. امامیان از همان ابتدا به دلیل آنکه مقام امامت را امتداد مقام نبوت ...
-
سخنان امیرالمومنین(ع) به انتخاب ثعالبی
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)
-
منبع شناسی حدیث ثقلین تا سال 1385 شمسی
(بنیاد فرهنگی امامتImamate Cultural Foundation, 2013-06-22)این نوشتار شامل معرفی 23 عنوان کتاب و نُه مقاله و پایان نامه در موضوع حدیث ثقلین است. نگارنده آثار مکتوب در این زمینه را تا سال 1385شمسی از دانشمندان شیعه و سنی به صورت توصیفی و تحلیلی شناسانده است.



