• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 15, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 15, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه علّی باورهای هوشی و برخی مؤلفه های خودتنظیمی با میانجی‌گری جهت‌گیری های هدف در دانش آموزان پسر دوره متوسطه دوم شهر اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    آتش افروز, عسکر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه علّی بین باورهای هوشی و برخی مؤلفه های خودتنظیمی با میانجی گری جهت‌گیری های هدف در دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر اهواز می‌باشد. جامعه آماری، شامل کلیه دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه دوم دبیرستان‌های اهواز بود که به روش تصادفی چند مرحله‌ای، 348 نفر به عنوان نمونه از میان آن‌ها انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، مقیاس نظریه تلویحی هوش (ITIS)، مقیاس الگوهای یادگیری انطباقی (PALS) و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) بوده‌اند. ارزیابی مدل پیشنهادی با روش تحلیل مسیر و با استفاده از نرم‌افزار AMOS-16 صورت گرفت. جهت آزمون روابط غیر‌مستقیم از روش بوت استراپ در دستور کامپیوتری ماکرو پریچر و هیز استفاده شد. مدل پیشنهادی برازش قابل قبولی را با داده‌ها نشان داد و با ترسیم مسیر هدف عملکردگرا به هدف تبحرگرا برازش مطلوبی با داده‌ها به دست آمد. نتایج نشان داد که باورهای هوشی می‌تواند در هدف گزینی دانش‌آموزان نقش معنی‌داری ایفا نماید و هدف گزینی نیز می‌تواند به طور معنی‌داری برخی مؤلفه خودتنظیمی (از جمله خودکارآمدی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم) را پیش‌بینی نماید.
    کلید واژگان
    باورهای هوشی
    جهت گیری هدف
    خودکارآمدی
    راهبردهای یادگیری خودتنظیم

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

    شاپا
    2228-6683
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2018.3619
    https://jeps.usb.ac.ir/article_3619.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277198

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب