• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 11, شماره 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آثار انس با قرآن بر ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر کرمان

    (ندگان)پدیدآور
    ایرانمنش, اعظمایرانمنش, اسماءرستمی زاده, رضاباقری, مسعود
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نس با قرآن یکی از مسائل بسیار مهم و از وظایف اصلی هر مومن است که در روایات به آن اشاره شده و آن را یکی از راههای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی معرفی نموده اند. پژوهش حاضر با هدف نشان دادن آثار انس با قرآن بر شخصیت دانش‌آموزان دختر دبیرستان-های شهر کرمان به روش علی‌- مقایسه‌ای انجام گرفت. بدین منظور 377 نفر از دانش‌آموزان دختر نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش شهر کرمان به روش تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند و به سؤالات پرسشنامه‌های ویژگی‌های فردی، انس‌ با ‌قرآن و شخصیت (NEO-FFI) پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل به وسیله آزمون T و تحلیل واریانس یک‌طرفه در نرم افزار SPSS انجام شد و نتایج حاصل از مقایسه دانش‌آموزان مأنوس با قرآن و سایر دانش‌آموزان نشان داد که دانش‌آموزان مأنوس با قرآن دارای ویژگی روان آزرده‌گرایی و گشودگی به تجربه کمتری نسبت به سایر دانش‌آموزان بوده و دارای ویژگی برونگرایی و موافق بودن و با وجدان بودن بیشتری نسبت به سایر دانش‌آموزان می باشند. و میزان انس با قرآن بر حسب پایه تحصیلی، معدل و تحصیلات پدر آن‌ها تفاوت معنا داری را نشان نداد.
    کلید واژگان
    انس با قرآن
    شخصیت
    دانش آموزان دختر
    دبیرستانهای کرمان

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهید باهنر کرمان
    دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه آیه الله حائری میبد
    عضو هیئت علمی بخش الهیات دانشگاه شهید با هنر کرمان
    عضو هیئت علمی بخش روان شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان

    شاپا
    2228-6683
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2014.2144
    https://jeps.usb.ac.ir/article_2144.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277119

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب