آثار انس با قرآن بر ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر کرمان
(ندگان)پدیدآور
ایرانمنش, اعظمایرانمنش, اسماءرستمی زاده, رضاباقری, مسعود
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نس با قرآن یکی از مسائل بسیار مهم و از وظایف اصلی هر مومن است که در روایات به آن اشاره شده و آن را یکی از راههای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی معرفی نموده اند. پژوهش حاضر با هدف نشان دادن آثار انس با قرآن بر شخصیت دانشآموزان دختر دبیرستان-های شهر کرمان به روش علی- مقایسهای انجام گرفت. بدین منظور 377 نفر از دانشآموزان دختر نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش شهر کرمان به روش تصادفی خوشهای انتخاب شدند و به سؤالات پرسشنامههای ویژگیهای فردی، انس با قرآن و شخصیت (NEO-FFI) پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل به وسیله آزمون T و تحلیل واریانس یکطرفه در نرم افزار SPSS انجام شد و نتایج حاصل از مقایسه دانشآموزان مأنوس با قرآن و سایر دانشآموزان نشان داد که دانشآموزان مأنوس با قرآن دارای ویژگی روان آزردهگرایی و گشودگی به تجربه کمتری نسبت به سایر دانشآموزان بوده و دارای ویژگی برونگرایی و موافق بودن و با وجدان بودن بیشتری نسبت به سایر دانشآموزان می باشند. و میزان انس با قرآن بر حسب پایه تحصیلی، معدل و تحصیلات پدر آنها تفاوت معنا داری را نشان نداد.
کلید واژگان
انس با قرآنشخصیت
دانش آموزان دختر
دبیرستانهای کرمان
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهید باهنر کرماندانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه آیه الله حائری میبد
عضو هیئت علمی بخش الهیات دانشگاه شهید با هنر کرمان
عضو هیئت علمی بخش روان شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان



