بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی با گرایش به استفاده از روش های فعال تدریس (مورد: مراکز آموزش عالی استان گلستان)
(ندگان)پدیدآور
حسین بر, محمد عثمانسرگزی, حسینعلی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه با هدف بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی با گرایش به استفاده از روشهای فعال تدریس انجام شد. جامعۀ آماری این تحقیق کلیۀ اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان گلستان بوده و نمونه آماری شامل 460 نفر بوده است که به روش تصادفی طبقهای متناسب انتخاب شدهاند. تحقیق از نوع همبستگی بوده و دادهها به صورت پیمایشی جمعآوری شدهاند. دادههای مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه استاندارد (دنیسون) و محقق ساخته جمعآوری و با بهرهگیری از نرمافزار SPSS مورد پردازش و تحلیل قرار گرفتهاند. اعتبار پرسشنامه با استفاده اعتبار صوری و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج این مطالعه نشان داد که رابطه معنیداری بین فرهنگ سازمانی و ابعاد آن با گرایش به استفاده از روشهای فعال تدریس وجود دارد و کنترل متغیرهای جنسیت، وضعیت تأهل، نوع دانشگاه، وضعیت بومی، محل اخذ مدرک و محل تولد هیچگونه تغییری در رابطه بین دو متغیر ایجاد نمی کند.
کلید واژگان
فرهنگ سازمانیروش فعال تدریس
آموزش عالی
اعضای هیئت علمی
دنیسون
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستاندانشجوی دکترای علوم تربیتی



