• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 10, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 10, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش دانش حرفه اى خودکارآمدی معلمان بر شیوه‌های ارتباطی مثبت و منفی آنان با دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    صمدی, معصومه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی نقش دانش حرفه‌ای و خودکارآمدی بر سبک‌های ارتباطی مثبت و منفی معلمان بود. طرح این پژوهش «توصیفی» از نوع «همبستگی» است. جامعه آماری این پژوهش معلمان زن پایه سوم راهنمایی شهر تهران بودند که به روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شدند. بدین منظور نمونه‌ای با حجم 99 نفر انتخاب و داده‌های حاصله با استفاده از پرسشنامه‌های «سبک‌های ارتباطی معلم و دانش‌آموز، فرم معلم»، «دانش حرفه‌ای معلم» و «خودکارآمدی معلم» جمع‌آوری شد و پس از آن اعتبار و روایی پرسشنامه فوق ‌الذکر با استفاده از ملاک‌های روان‌سنجی احراز شد. داده‌های حاصله با استفاده از آمار توصیفی یعنی فراوانی و درصد و تحلیل رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل رگرسیون چند‌متغیری نشان داد که در سبک ارتباطی مثبت هر دو عامل «دانش حرفه‌ای» و «خودکارآمدی» از قدرت پیش‌بینی‌کنندگی برخوردارند و در سبک ارتباطی منفی تنها «دانش حرفه‌ای» قدرت پیش‌بینی‌کنندگی دارد. نتیجه این که دانش حرفه‌ای معلم از جمله متغیرهایی است که نقش مهمی در فرایند آموزشی دارد.
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی: سبک‌های ارتباطی مثبت معلمان‌
    سبک‌های ارتباطی منفی معلمان‌
    دانش حرفه‌ای معلم
    خودکارآمدی معلم

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    عضوهیاًت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش

    شاپا
    2228-6683
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2013.1449
    https://jeps.usb.ac.ir/article_1449.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277088

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب