• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های تجربی حسابداری
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های تجربی حسابداری
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین مدل اعتماد مدیر و حسابدار مدیریت

    (ندگان)پدیدآور
    بهرامی, مانداناخلیفه سلطانی, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.021 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از آنجا که حسابداران مدیریت از طریق تهیه گزارش-های عملکرد که در آن نتایج واقعی با نتایج برنامه-ریزی شده برای هریک از مراکز مسئولیت مقایسه می‌شود، به فرآیند کنترل کمک می‌کنند ،لذا ایجاد حس اعتماد بین این گروه از حسابداران که نقش کلیدی در موفقیت بلندمدت واحد تجاری دارند و مدیران شرکت یکی از مسائل مهم سازمانی به شمار می‌رود. در تحقیق پیش رو با استفاده از روش تحقیق کیفی و رویکرد نظریه‌پردازی زمینه بنیان، به عوامل و شرایطی که منجر به بهبود حس اعتماد میان مدیران و حسابداران مدیریت می-گردد، دست یافته و بر این اساس مدل مربوطه تدوین گردیده است. از این رو، برای پاسخگویی به سوالات این پژوهش با 16 نفر از خبرگان در این زمینه مصاحبه انجام شد که در مصاحبه 12، در یافته‌ها به نقطه اشباع رسیدیم. پس از کدگذاری اولیه مصاحبه‌ها، دسته‌بندی کدهای مختلف در قالب ‏‏مضمون‏ها‏ی اولیه، دستیابی به مفاهیم و مقوله‌ها حول پدیده مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل مفاهیم در نرم‌افزار مکس کیو دی ای، به مجموعه‌ای از شرایط علی فردی نظیر شایستگی، وفاداری و ویژگی‌های شخصیتی، شرایط علی سازمانی نظیر مدیریت تیمی، تناسب حرف با عمل، عوامل زمینه‌ای مانند عزت نفس سازمانی، فرهنگ سازمانی، شرایط مداخله‌گر از جمله تاثیر شرایط مکان و زمان بر تصمیمات، عوامل فرهنگی-اجتماعی و عوامل اقتصادی-سیاسی و راهبردهای شفاف سازی، وفاداری، صداقت، دگرخواهی و ایجاد امنیت کاری دست یافتیم. افزون بر این موارد این نتیجه حاصل شد که روحیه بالا، تعلق کاری، رضایت شغلی و افزایش بهره‌وری از جمله پیامدهای بهبود اعتماد میان مدیران و حسابداران مدیریت خواهد بود. در نهایت با استفاده از این یافته‌ها موفق به تدوین مدل اعتماد مدیر و حسابدار مدیریت گشتیم.
    کلید واژگان
    حسابدار مدیریت
    اعتماد سازمانی
    عوامل موثر بر پدیده اعتماد سازمانی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه الزهراء (س)، تهران، ایران،
    دانشیار حسابداری، دانشگاه الزهراء (س)، تهران، ایران

    شاپا
    2251-8509
    2538-1520
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jera.2020.25521.2397
    https://jera.alzahra.ac.ir/article_4877.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276868

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب