نقش شبکه های اجتماعی در حاکمیت شرکتی
(ندگان)پدیدآور
باستانی, سوسنبهشتی زواره, مژگاننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر در سال 91 در هلدینگ توس انجام شده و هدف آن، پیوند حاکمیت شرکتی با فرصتهایی است که رویکرد تحلیل شبکه کل در شناخت جریانات حاکم بر شرکت ایجاد مینماید. هر یک از اعضای شرکت به عنوان عاملی در شبکه اجتماعی، سرمایههای مادی و معنوی، داراییهای مشهود و نامشهود خود و سازمان وابسته، را با سایر ذینفعان حقیقی و حقوقی شرکت به اشتراک میگذارد. تحلیل شبکههای کل، ابزار قدرتمندی برای شناسایی سرآغاز، مسیر و مقصد این جریان در شرکت است و با تشخیص قدرتهای غیر رسمی و افراد کلیدی در سازمان، کنترل باکیفیتی را در کل ساختار سازمانی به وجود میآورد که در تحقق اهداف حاکمیت شرکتی در سازمان ایفای نقش مینماید. نتایج پژوهش نشان میدهد، قدرت غیررسمی بالاتر با ایجاد اختیار در زمینه نشر یا عدم توزیع منابع موجبات ایجاد کنترل و نظارت بالاتر را در زمینه حاکمیت شرکتی فراهم میآورد.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیحاکمیت شرکتی
ساختار سازمانی
قدرت
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه الزهراکارشناس ارشد دانشگاه الزهرا
شاپا
2251-85092538-1520




