ارائه یک مدل ساختاری جهت اخذ مالیات الکترونیکی (مطالعه موردی استان فارس)
(ندگان)پدیدآور
مشکی, مهدیمریمی یعقوبیان, مرتضیهمتی آسیا برکی, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق ، بررسی اقتصاد شماره ای (دیجیتال)، دولت الکترونیکی و سیستم اظهارنامه الکترونیکی در ایران، و نیزمدل ها و نظریه های علمی رایج در این زمینه از جمله نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری 1UTAUT ومهمترین عوامل اثر گذار بر پذیرش این سرویس الکترونیکی جدید توسط دولت است . از اینرو،مدلی ارائه شد که عوامل اصلی تشکیل دهنده آن ، انتظار کارایی (سودمندی)، انتظار تلاش (سهولت استفاده )، تاثیر اجتماعی و شرایط پشتیبانی کننده و تمایل به استفاده از اظهارنامه مالیاتی الکترونیک (عوامل مدل UTAUT) هستند. نتایج نشان می دهد، عواملی که در تمایل به استفاده از این خدمت تاثیر دارند به ترتیب: انتظار تلاش، تاثیر اجتماعی و انتظار کارایی می باشند. به علاوه،عامل امضای دیجیتال بر عامل انتظار کارایی، تاثیر مثبت و معنی دار دارد؛ در حالی که، بر عامل انتظار تلاش تاثیر معنی داری ندارد. همچنین،عامل مباحث فنی-زیرساختی بر عوامل انتظار تلاش و انتظارکارایی تاثیر مثبت و معنی دار دارد.
کلید واژگان
تجارت الکترونیکیدولت الکترونیکی
مالیات الکترونیکی
اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
2251-85092538-1520
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
امکانسنجی اقدامات بازپرس در فرایند دادرسی الکترونیکی
موذن زادگان, حسنعلی؛ عابدی نیستانک, امیرحسین (قوه قضائیه, 2023-09-23)موضوع دادرسی کیفری الکترونیکی، تحقق مراحل دادرسی از کشف جرم تا اجرای مجازات در صورت احراز بزهکاری متهم و یا صدور قرار منعتعقیب یا برائت او از طریق سامانههای الکترونیکی و مخابراتی است. اهداف برقراری این نوع دادرسی، سرعت ...
-
تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها)
بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دستاندکاران صحنه بینالمللی در پی آن ...
-
تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها)
بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دستاندکاران صحنه بینالمللی در پی آن ...




