• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه اقتصاد کلان
    • دوره 9, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه اقتصاد کلان
    • دوره 9, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اطلاعات نامتقارن در بازار اتومبیل های دست دوم(مطالعه موردی بازار شیراز)

    (ندگان)پدیدآور
    نصراللهی, زهراحسین زارع, غلاممحمودی نیا, داوود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    272.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    وجود اطلاعات نامتقارن در بازار که باعث ایجاد پدیده گزینش نامطلوب می­شود یکی از مسائلی است که در دهه های اخیر بسیار بحث­برانگیز بوده است. از جمله بازارهایی که این پدیده در آن به خوبی قابل مشاهده است، بازار اتومبیل­های دست دوم می­باشد. در این مقاله با استفاده از داده­هایی که از طریق پرسش­نامه گردآوری شده و با به کارگیری الگوی تابیت[1] به بررسی بازار اتومبیل شهر شیراز پرداخته شده است.  مقاله به دنبال بررسی این مساله است که آیا در یک سن مشابه، تفاوتی میان هزینه­ی صورت گرفته روی اتومبیل هایی که هنگام خریداری نو بوده­اند و آن دست اتومبیل­هایی که هنگام خرید دست دوم بوده­اند وجود دارد یا خیر؟ آیا داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل دست دوم هنگام خرید باعث کاهش هزینه­های صرف شده بر روی آن می شود؟ نتایج نشان می­دهد که هزینه­های صورت گرفته بر روی اتومبیل­هایی که هنگام خرید دست دوم  بوده­اند، در یک سن مشابه، به طور معناداری بیش از هزینه صرف شده روی اتومبیل­هایی است که هنگام خرید نو بوده­اند که به معنای تایید فروض لمون است. از سوی دیگر نتایج بیان کننده این است که داشتن اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل های دست دوم هنگام خرید – برای نمونه خرید اتومبیل از دوستان و آشنایان به جای مراجعه به بنگاه-  منجر به کاهش مخارج صورت گرفته بر روی اتومبیل می شود. [1] -Tobit
    کلید واژگان
    لمون
    اطلاعات نامتقارن
    مدل تابیت
    شیراز

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه یزد
    دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه یزد
    دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه یزد

    شاپا
    2322-116X
    2322-1178
    URI
    http://jes.journals.umz.ac.ir/article_742.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276222

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب