• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal oF English Studies
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal oF English Studies
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teaching Vocabulary through Semantic Mapping as a Pre-reading Activity across Genders

    (ندگان)پدیدآور
    Saeidi, MahnazAtmani,, Sepideh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    81.04کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study has examined the effect of semantic mapping on learning vocabulary across genders. The researchers selected 120 intermediate students after the administration of a standard proficiency test. A vocabulary test was also used to measure the students' vocabulary knowledge. The experimental group received semantic mapping in the pre-reading stage, butthe control group did not receive this treatment. The results of the study, based on statistical analysis of ANCOVA, indicated that the experimental group outperformed the control group in vocabulary learning. As for the gender differences, the results indicated no significant difference between males and females. It can be suggested that semantic mapping can be used as an efficient methodology for teaching vocabulary, a technique which is equally effective for male and female EFL Learners.
    کلید واژگان
    semantic mapping
    pre-reading
    Gender
    vocabulary learning

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-02-01
    1389-11-12
    سازمان پدید آورنده
    Not mentioned
    Not mentioned

    URI
    http://jes.srbiau.ac.ir/article_5621.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276169

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب