• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal oF English Studies
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal oF English Studies
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ELT: A Trojan Horse in Disguise?

    (ندگان)پدیدآور
    Soleimani, Mohammad Mehdi
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    29.81کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Many people believe that language teaching is a neutral practice. However, this belief is not without its own opponents. To many scholars, teaching languages cannot be devoid of teaching cultural values of the target language, which tacitly aims at denigrating cultural values of the community of the learners who are learning it. The ultimate purpose of such cultural oppression, according to these scholars, is to provide the owners of the target language with a means to establish their supremacy and maintain a hegemonic control over other cultures. This article tries to present the arguments that scholars provide against the common belief that holds ELT as a neutral and unbiased profession. The article also tries to provide practical guidelines for ELT practitioners to help them uncover the hidden tenets that govern the ELT profession in today's world.
    کلید واژگان
    English language teaching
    English linguistic imperialism
    hegemonic control

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2011-08-01
    1390-05-10
    سازمان پدید آورنده
    Not mentioned

    URI
    http://jes.srbiau.ac.ir/article_5605.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276153

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب