• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی چالش‌های شغلی آموزشگران مدیریت پسماند شهرداری تهران

    (ندگان)پدیدآور
    خانجانی, مجتبیبابایی سمیرمی, فرزامطلایی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    507.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: سازمان مدیریت پسماند همواره به دنبال آموزش شهروندان به‌منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ است و به همین منظور با تدوین برنامه‌های آموزشی مدون، نسبت به آموزش مدیریت پسماند در بین عموم شهروندان اقدام می‌نماید. این مهم از طریق آموزشگران مدیریت پسماند شهرداری صورت می‌گیرد. لیکن سؤالی که در این تحقیق مطرح است، این است که آموزشگران  سازمان مدیریت پسماند شهرداری در انجام وظایف محوله خویش با چه چالش‌هایی روبرو هستند. چراکه معظلات و چالش‌های شغلی به‌عنوان عواملبازدارنده در اثربخشی آموزش‌ها قلمداد می‌شوند. روش بررسی: این تحقیق بر پایه پرسش­نامه آکفیلت و کوت صورت گرفته است که در آن 172 آموزش­گر شاغل در سازمان مدیریت پسماند شهرداری، پاسخ‌های خود را به 5 سؤال مطروحه در طیف لیکرت ارایه نمودند. یافته­ها: بررسی چالش‌های شغلی نشان داد که سازمان محل اشتغال، فرصت‌های لازم و کافی برای یادگیری و رشد حرفه‌ای فراهم نکرده است و درعین‌حال 59 درصد آموزشگران اعتقاد داشته‌اند که سازمان، زمینه لازم برای ترغیب به یادگیری و رشد شغلی بیش­تر را فراهم نمی‌کند. لیکن، آموزشگران در سطوح سنی 20-25 و بیش از 35 سال بیش از سایرین به دنبال فرصت‌هایی برای رشد حرفه‌ای هستند، و با ­افزایش سابقه خدمت، افراد رغبت کم‌تری برای استفاده از فرصت‌های رشد حرفه‌ای دارند. بحث و نتیجه­گیری: نتیجه تحقیق نشان داد که تأثیر عوامل سازمانی پیشرفت، بیش از عوامل فردی است. یعنی افراد معتقد هستند که بیش از آن‌که خود برای پیشرفت و رشد حرفه­ای تلاش کنند، سازمان باید این امکان را برای آنان فراهم نماید. ضریب رگرسیون محاسبه‌شده برای سنجه‌های رشد حرفه‌ای نشان داد که بخش‌های مختلفی بر فرآیند رشد حرفه‌ای اثرگذار هستند.
    کلید واژگان
    مدیریت پسماند
    آموزشگران
    رشد حرفه‌ای
    سازمان
    پسماند
    مدیریت محیط زیست

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    Islamic Azad University - Science and Research Branch
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت محیط زیست، گرایش آموزش محیط زیست، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، ایران
    استادیار گروه تخصصی مدیریت محیط زیست، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، ایران *(مسوول مکاتبات)
    دانشیار گروه تعلیم و تربیت، دانشگاه شهید مدرس، تهران؛ ایران.

    شاپا
    1563-4809
    2008-3513
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jest.2019.14550
    http://jest.srbiau.ac.ir/article_14550.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/272779

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب