نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمسی پاپکیاده, سیده زهراfa_IR
dc.contributor.authorشبیری, سید محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:58:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:58:47Z
dc.date.available1399-07-09T04:58:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:58:47Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-20en_US
dc.date.submitted1394-02-30fa_IR
dc.identifier.citationشمسی پاپکیاده, سیده زهرا, شبیری, سید محمد. (1396). تحلیل برنامه‌های آموزش زیست محیطی برای شناسایی قوت ها و ضعف ها در آموزش عالی. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست, 19(4), 179-191. doi: 10.22034/jest.2017.11632fa_IR
dc.identifier.issn1563-4809
dc.identifier.issn2008-3513
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jest.2017.11632
dc.identifier.urihttp://jest.srbiau.ac.ir/article_11632.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/272594
dc.description.abstract<strong>زمینه و هدف: </strong>درک مشکلات زیست محیطی و فهم اولیه آن شرط لازم برای اقدامات اساسی در جهت تخریب‌زدایی محیط زیست در اثر توسعه بی‌رویه است. از مهم‌ترین اقدامات آن توسعه و گسترش دانش زیست محیطی از طریق حوزه‌های خدماتی دانش‌گاه‌ها و موسسات آموزش عالی هر جامعه است که از نقشی بی‌بدیل در توسعه یافتگی جوامع برخوردار است. این پژوهش به تحلیل برنامه‌های آموزش زیست‌محیطی در آموزش‌عالی می‌پردازد.<br /> <strong>روش بررسی</strong><strong>:</strong> روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری اساتید و دانشجویان زیست‌محیطی در دانش‌گاه‌های کشور شامل 40 نفر اساتید و 719 نفر دانشجو می‌باشد. روش نمونه‌گیری به‌طور تصادفی ساده بوده که بنابر جدول کرجیسی و مورگان 250 نفر دانشجو را شامل می‌شد و برای اساتید از شیوه سرشماری استفاده گردید. در این پژوهش از پرسش‌نامه‌ پژوهش‌گر ساخته و برای تعیین روایی از نظرات صاحب‌نظران استفاده شد که براساس فرمول لا‌و‌شه 8/0 و پایایی آن براساس ضریب آلفای‌کرونباخ برابر 806% به‌دست آمد. تحلیل و تفسیر داده‌ها براساس ماتریس IFE می‌باشد.<br /> <strong>یافته ها:</strong> با استناد به نتایج حاصل از 6 قوت و 7 ضعف از میان مولفه‌های مورد پژوهش در استراتژی کنونی نظام آموزش‌عالی، برنامه‌درسی زیست‌محیطی وضعیت نسبتاً متعادل بین قوت‌ها و ضعف‌های پیش‌روی سازمان دارد.<br /> <strong>بحث و نتیجه‌گیری:</strong> با استفاده از قوت‌ها به منظور پیشبرد اهداف سازمان پیش می‌رود. اینگونه استراتژی، استراتژی مطلوب می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent581
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University - Science and Research Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیستfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Environmental Science and Technologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jest.2017.11632
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectآموزش محیط زیستfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی درسیfa_IR
dc.subjectIFEfa_IR
dc.subjectمدیریت ، برنامه ریزی و آموزش محیط زیستfa_IR
dc.titleتحلیل برنامه‌های آموزش زیست محیطی برای شناسایی قوت ها و ضعف ها در آموزش عالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش محیط زیست دانشگاه پیام نور*(مسوول مکاتبات)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، گروه علمی آموزش محیط زیست، تهرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue4
dc.citation.spage179
dc.citation.epage191


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد