• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Biannual Journal of Education Experiences
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Biannual Journal of Education Experiences
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Predicting Aggression in High School Students in Shiraz (16- and 17- Year- Old Students) based on Cognitive Emotion Regulation and Resilience

    (ندگان)پدیدآور
    Taghavi, Seyyed Faridehsohrabi sheghefti, Nadereh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    516.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The main aim of this research wasprediction of the aggression forteen girls and boys (17-18) at high schools in Shiraz based on emotion cognitive regulation (ECR) and resilience. The statistical sample contains 300 male and female students of second and third grades of high school in academic year 2016-2017 that were selected by multi-stage cluster sampling. For collecting data, aggression questionnaire, resiliency scale,and emotion cognitive regulation questionnaire were used. Pearson correlation coefficient and multiple regression analysiswas runto check the research hypothesizes. The results of multiple regression analysis showed that variables of emotion cognitive regulation and resiliency significantly predict the aggression among youth girls and boys. Also, the results of Pearson correlation coefficient showed a significant relationship between (ECR) and resiliency with aggression for high school students.
    کلید واژگان
    aggression
    Emotion Cognitive Regulation
    resilience

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-07-01
    1397-04-10
    ناشر
    Lamerd Branch, Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    M.A in General Psychology
    Dep. Psychology, Marvdasht Branch, Islamic Azad University

    شاپا
    2588-5731
    URI
    http://jee.iaulamerd.ac.ir/article_541817.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/27187

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب