• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 24, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 24, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چگونگی اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشن‌هایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی

    (ندگان)پدیدآور
    حسنائی, محمد رضامسعودنیا, نوید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.362 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شخصیت‌های مسکات در طی چند دهه اخیر توانسته‌اند حضور خود را در عرصه تبلیغاتِ تلویزیونیِ محصولاتِ تجاری به معرض نمایش بگذارند. نقش مسکات در شناخت محصولات تجاری، سبب ارتباط آنان با مقوله برندسازی شد. از آنجا که بخش قابل توجهی از محصولات تجاری را، تولیدات خوراکی تشکیل می‌دهند، این پژوهش برآنست تا اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشن‌هایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی با هدف بازنمودِ هویتِ برندِ این محصولات را به عنوان مسئله اصلی خود مورد مداقه قرار دهد. در همین راستا، نویسندگان، با تکیه بر آرای محققینی چون، پیاژه، ولز، اولینز، گارستون، نِدریچ و .... به دنبال تشریح مسائل ذیل می‌باشند: • تعیین شاخصه‌های مسکات موثر بر ارتباط بین مصرف‌کننده و محصولات غذایی. • ارتباط بین مسکات با «اعتماد و باور به محصول تجاری». • مسکات بعنوان رویکردی نوین در تبلیغات (انیمیشنی) جهت ماندگاری محصولات تجاری در اذهان. بر اساس یافته‌های مقاله‌، بواسطه کاراکتر مسکات، اعتماد لازم بین مصرف‌کننده و محصولات غذایی رقم می‌خورد. مسکات‌ها، قادرند بستر مناسبی را جهت اشاعه‌ی محصولات غذایی ایجاد نمایند. همچنین حضور کاراکترهای مسکات در تبلیغات بر شاخصه‌های روانشناسی مخاطب تاثیر بسزایی می‌گذارد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- تحلیلی و روش جمع‌آوری اطلاعات کتابخانه‌ای است. همچنین از نمونه‌های شاخص مسکات برای بازیابی ویژگی‌های نامبرده استفاده شده‌ است.
    کلید واژگان
    شخصیت مسکات
    انیمیشن تجاری
    مواد غذایی
    برند

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه هنر
    دانشگاه هنر

    شاپا
    2228-6012
    2676-7422
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2018.240841.615117
    https://jfadram.ut.ac.ir/article_70762.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270616

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب