تأثیر مشاورهی گروهی به شیوه عقلانی-عاطفی الیس، بر اضطراب اجرایی نوازندگان نوآموز
(ندگان)پدیدآور
فخر, ایمانمعصومی, غلامرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان اثربخشی مشاورهی گروهی به شیوه عقلانی-عاطفی الیس، بر اضطراب اجرایی نوازندگان نوآموز موسیقی جهانی در اجرای صحنهای است که مبتنی بر روش تجربی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل انجام میپذیرد. جامعه آماری مشتمل بر 60 نفر از نوازندگان آموزشگاههای موسیقی شهر کرج است که بصورت غیر تصادفی انتخاب و بهطور تصادفی به دوگروه مطالعه و گواه تقسیم شدند. در گام نخست، برای هر دو گروه، پیشآزمون بصورت برگزاری اجرای اول در یک بافت عمومی صورت پذیرفت و در مرحله بعد آزمودنیها، پرسشنامه اضطراب صفت-حالت اسپیلبرگر تکمیل کردند. در گام بعد گروه مورد مطالعه به مدت هشت جلسه تحت آموزشهای عقلانی-عاطفی به صورت گروهی قرار گرفته و در پایان آموزش، پسآزمون برای هر دو گروه انجام میشود. تحلیل دادهها با بهرهگیری از نرم افزار spss و با آزمون t-مستقل و دیگر شاخصهای آمار توصیفی صورت پذیرفته است. نتایج تحلیل دادهها نشان میدهد تفاوت میانگین نمرات اضطراب حالتی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور معنیداری کاهش یافته (p
کلید واژگان
اضطراب اجرایینوازندگان نو آموز
مشاوره گروهی
شیوهی عقلانی-عاطفی الیس
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
هیت علمی دانشگاه هنردانشجوی کارشناسی ارشد نوازندگی ساز جهانی پردیس فارابی دانشگاه هنر
شاپا
2228-60122676-7422




