• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 23, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 23, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر مشاوره‌ی گروهی به شیوه عقلانی-عاطفی الیس، بر اضطراب اجرایی نوازندگان نوآموز

    (ندگان)پدیدآور
    فخر, ایمانمعصومی, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    886.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان اثربخشی مشاوره‌ی گروهی به شیوه عقلانی-عاطفی الیس، بر اضطراب اجرایی نوازندگان نوآموز موسیقی جهانی در اجرای صحنه‌ای است که مبتنی بر روش تجربی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل انجام می‌پذیرد. جامعه آماری مشتمل بر 60 نفر از نوازندگان آموزشگاه‌های موسیقی شهر کرج است که بصورت غیر تصادفی انتخاب و به‌طور تصادفی به دوگروه مطالعه و گواه تقسیم شدند. در گام نخست، برای هر دو گروه، پیش‌آزمون بصورت برگزاری اجرای اول در یک بافت عمومی صورت پذیرفت و در مرحله بعد آزمودنی‌ها، پرسشنامه اضطراب صفت-حالت اسپیلبرگر تکمیل کردند. در گام بعد گروه مورد مطالعه به مدت هشت جلسه تحت آموزش‌های عقلانی-عاطفی به صورت گروهی قرار گرفته و در پایان آموزش، پس‌آزمون برای هر دو گروه انجام ‌می‌شود. تحلیل داده‌ها با بهره‌گیری از نرم افزار spss و با آزمون t-مستقل و دیگر شاخص‌های آمار توصیفی صورت پذیرفته است. نتایج تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد تفاوت میانگین نمرات اضطراب حالتی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور معنی‌داری کاهش یافته (p
    کلید واژگان
    اضطراب اجرایی
    نوازندگان نو آموز
    مشاوره گروهی
    شیوه‌ی عقلانی-عاطفی الیس

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    هیت علمی دانشگاه هنر
    دانشجوی کارشناسی ارشد نوازندگی ساز جهانی پردیس فارابی دانشگاه هنر

    شاپا
    2228-6012
    2676-7422
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2018.69003
    https://jfadram.ut.ac.ir/article_69003.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270607

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب