• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 19, 1(بهار و تابستان 1393)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 19, 1(بهار و تابستان 1393)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل موثر در رویگردانی از سینما با تحلیلی بر خوشه بندی های مختلف مخاطبان

    (ندگان)پدیدآور
    نجفی سیاهرودی, مهدیعلوی, سید مسلم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.134 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده صنعت سینما همواره از نظر قدرت فرهنگ سازی و اثراتی که از نظر نگرشی و رفتاری بر افراد جامعه می گذارد، شایسته توجه و برنامه­ریزی های اثربخش­تری است. متاسفانه این صنعت در ایران جهت جذب مخاطبان در سال­های اخیر چندان موفق عمل نکرده است و سرمایه­گذاران، تمایل خود را به سرمایه گذاری در این صنعت از دست داده­اند. این ناکامی ریشه در عوامل مختلفی دارد که با شناخت دقیق و برنامه ریزی در جهت رفع آنها می توان این روند را دگرگون کرد. از این رو و به منظور بررسی علل رویگردانی مخاطبان از سینما، مطالعه­ای در شهر رشت میان 470 نمونه صورت گرفت. در تحلیل روایی از روش محتوایی و در سنجش پایایی از دو روش کرونباخ و دو نیم کردن استفاده شد. یافته­ها نشان داد که دلایل رویگردانی مخاطبان از سینما به 7 عامل تقسیم می­شوند و مخاطبان در سه خوشه قرار می گیرند. خوشه اول بیشتر ناشناخته­بودن کارگردان و تهیه­کننده و خوشه دوم قیمت بالای بلیت را علت رویگردانی خود می دانستند. خوشه سوم که بزرگترین خوشه از مخاطبان به شمار می رود، عواملی همچون نامناسب بودن فضای فیزیکی سینما را در رویگردانی از سینما موثر می دانند.
    کلید واژگان
    واژه های کلیدی صنعت سینما
    رویگردانی مخاطبان
    عوامل بوم شناختی
    عوامل رفتاری

    شماره نشریه
    11393
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2228-6012
    2676-7422
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2014.50016
    https://jfadram.ut.ac.ir/article_50016.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270547

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب