عوامل مؤثر بر رفتار مصرفکننده در تهیۀ موسیقی
(ندگان)پدیدآور
محمدیان, محموداحمدی, مهسانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
موسیقی محصولی است که در زندگی بسیاری از انسانها حضور دارد و در کشور ما نیز از گذشته مورد توجه مردم بوده است. بررسی موسیقی به منزلة محصولی متمایز و با نگاه بازاریابی و رفتار مصرفکننده اهمیت دارد. در این مقاله تلاششده تا عوامل مؤثر بر رفتار مصرفکنندگان در تهیة موسیقی بررسی شود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، به لحاظ روش جمعآوری اطلاعات، توصیفی و از نظر ماهیت موضوع، پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش دانشجویان دورة کارشناسی دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است. 262 نمونه به شیوة نمونهگیری تصادفی در دسترس از 815 عضو جامعة آماری انتخاب شده است. در این تحقیق از روشهای آماری مختلف از جمله، آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی، ضریب همبستگی پیرسون، مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شده است. آزمون فرضیات نشان داد که عوامل اجتماعی دموگرافیکی و فشار زمانی بر رفتار مصرفکننده در تهیة موسیقی از فروشگاهها و سایتهای موسیقی تأثیر معناداری ندارد، اما عوامل مرتبط با موسیقی، فضا، سهولت دستیابی، امکان تعامل و گسترة محصولات بر رفتار مصرفکننده در تهیة موسیقی از فروشگاهها و نیز سایتهای موسیقی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
کلید واژگان
بازاریابی موسیقیتهیة موسیقی
رفتار تهیة موسیقی
رفتار مصرفکنندگان موسیقی
رفتار مصرفی موسیقی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانکارشناسارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
شاپا
2228-60122676-7422




