• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کننده در تهیۀ موسیقی

    (ندگان)پدیدآور
    محمدیان, محموداحمدی, مهسا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    568.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    موسیقی محصولی است که در زندگی بسیاری از انسان‌ها حضور دارد و در کشور ما نیز از گذشته مورد توجه مردم بوده است. بررسی موسیقی به منزلة محصولی متمایز و با نگاه بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده اهمیت دارد. در این مقاله تلاش‌شده تا عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کنندگان در تهیة موسیقی بررسی شود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، به لحاظ روش جمع‌آوری اطلاعات، توصیفی و از نظر ماهیت موضوع، پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش دانشجویان دورة کارشناسی دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است. 262 نمونه به شیوة نمونه‌گیری تصادفی در دسترس از 815 عضو جامعة آماری انتخاب شده است. در این تحقیق از روش‌های آماری مختلف از جمله، آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی، ضریب همبستگی پیرسون، مدل‌سازی معادلات ساختاری و تحلیل واریانس یک‌طرفه استفاده شده است. آزمون فرضیات نشان داد که عوامل اجتماعی دموگرافیکی و فشار زمانی بر رفتار مصرف‌کننده در تهیة موسیقی از فروشگاه‌ها و سایت‌های موسیقی تأثیر معناداری ندارد، اما عوامل مرتبط با موسیقی، فضا، سهولت دستیابی، امکان تعامل و گسترة محصولات بر رفتار مصرف‌کننده در تهیة موسیقی از فروشگاه‌ها و نیز سایت‌های موسیقی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
    کلید واژگان
    بازاریابی موسیقی
    تهیة موسیقی
    رفتار تهیة موسیقی
    رفتار مصرف‌کنندگان موسیقی
    رفتار مصرفی موسیقی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    کارشناس‌ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-6012
    2676-7422
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2016.57675
    https://jfadram.ut.ac.ir/article_57675.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270445

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب