• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تم خداوند در قطعه‌های اول و آخر مجموعۀ بیست نگاه اثر الیویه مسیان از دو منظر هارمونی و ریتم

    (ندگان)پدیدآور
    هنرمند, امینبهبهانی, یاسمن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    748.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تجزیه‌وتحلیل دو اثر از آثار الیویه مسیان، یکی از آهنگسازان بزرگ و نامی قرن بیستم، موضوع این پژوهش است، چراکه نه‌تنها مسیان به دلیل کار‌هایش، بلکه به دلیل افکار موسیقایی‌اش که همچون قطعاتش مستند شده، همواره مورد توجه پژوهشگران عرصة موسیقی بوده است. دلیل دیگری که ذهن نویسندگان را به قطعة اول از مجموعة بیست نگاه الیویه مسیان معطوف کرد، شباهت ریتمی این قطعه و برخی پرلود‌های یوهان سباستین باخ است. بخش اول این پژوهش، بعضی تفکرات موسیقایی او اعم از برخی مد‌های انتقال محدود و آکورد‌های متنوع را پوشش می‌دهد. بخش دوم به بررسی قطعة اول با نام نگاه پدر از مجموعة بیست نگاه مسیان از دو منظر هارمونی و ریتم می‌پردازد. بخش سوم در‌بر‌گیرندة تجزیه‌وتحلیل قطعة آخر با نام نگاه کلیسای عشق از همان مجموعه و از همین دو منظر است. بررسی این دو قطعه از الیویه مسیان نشان می‌دهد که وی چگونه از برخی تفکرات آهنگسازی‌اش اعم از تفکرات هارمونیکی و ریتمی به صورت عملی بهره برده است. در این پژوهش از روش توصیفی- تحلیلی با بهره‌گیری از منابع موجود در کتابخانه‌ها و فضای مجازی استفاده شده است.
    کلید واژگان
    الیویه مسیان
    مجموعة بیست نگاه
    نگاه پدر
    نگاه کلیسای عشق

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار آهنگسازی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    کارشناس‌ارشد آهنگسازی، دانشکدة موسیقی، دانشگاه هنر تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2228-6012
    2676-7422
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2016.57673
    https://jfadram.ut.ac.ir/article_57673.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270443

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب