دوره 20, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش مشاهده در هنر معاصر امکان و ضرورت مشاهده در غیاب فرم در هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی از نظر لومان
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2015-12-22)نیکلاس لومان، در مسیر روشنتر ساختن کارکرد سیستم هنر، با تحلیل روابط پیچیدهی مشاهده، تمایز و فرم، بر نقش تعیینکنندة مشاهده در هنر تأکید کرده است. با سه مشاهدهگر فعال، یعنی سیستم هنر، هنرمند و مخاطب، کار تولید اثر هنری، ...
-
بررسی نمودهای آراء و نظریات باختین در تئاتر استانیهفسکی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2015-12-22)ولادزمیر استانیهفسکی، یکی از شناختهشدهترین کارگردانان اخیر تئاتر میباشد. وی بعنوان موسس و کارگردان هنری گروه تئاتر گارژنیتزه، دستاوردهای بسیاری را در زمینههای فرآیند تولید و اجرای تئاتر کسب نموده و این دستاوردها مورد ...
-
مطالعۀ پدیدۀ «ارکستر» در فرهنگ موسیقایی ایران معاصر، با تکیه بر مُدلسازیِ امکان تحقق صور بالقوۀ آن
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2015-12-22)هدف نهایی از پژوهش حاضر آن است که به منظور تبیین نحوۀ مواجهۀ فرهنگ موسیقایی ایران و غرب از نظر اخذ تفکر ارکسترال، با ترسیم مُدلهایی مبتنی بر صورتهای بالقوۀ ارکستر در ایران و مصداقیابی تعیّنی آنها، امکان تحقق الیناسیون ...
-
ارتباط تعاملی فضاهای سینمایی و فضای شهری معاصر
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2015-12-22)بسیاری از نظریهپردازان سینمای اولیه (تام گونینگ، میریام هانسن، آن فرایدبرگ، جیمز دونالد و جولیانا برونو و...)، بر همزمانی اختراع سینما و شکلگیری و گسترش فضاهای شهرهای مدرن تاکید داشتهاند. میریام هانسن اظهار میکند که ...
-
بررسی زنجیره ارزش فیلم و تأثیر آن در فروش
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2015-12-22)آماری که از کشورهای دارای صنعت سینما در خصوص آثار اقتصادی این صنعت منتشر میشود، تأثیر رشد تولیدات سینمایی بر اقتصاد ملی را به خوبی نشان میدهد. توسعه این صنعت از یک سو موجب فراهم آوردن اشتغال مولد و رشد تولید ناخالص داخلی ...
-
تقابلِ قانون و کنشِ تراژیک در تراژدیهایِ آیسخولوس
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2015-12-22)ارسطو در کتاب فن شعر، با نگاهی ساختاری به تراژدی، آنرا داستانی تراژیک مبتنی بر خطا یا هامارتیا میداند. در این نگره، رابطۀ محتوای تراژدی با زمانهاش تشریح نشده است. از آنرو که خاستگاه تراژدی نه صرفاً آیینی بلکه ...
-
تولد سِرِناد، تزلزل تنالیته
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2015-12-22)سرناد Op. 24، از مجموعه کارهای آرنولد شوئنبرگ در هفت موومان برای آنسامبل هفت نفره شامل کلارینت، کلارینت باس، ماندولین، گیتار، ویولن، ویولن آلتو و ویولنسل در سالهای 1921-1923 نوشته شده است. موومانهای این اثر به صورت ...



