دوره 24, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مطالعۀ فرم چپلههای هورامان از منظر ارتباط کلام و موسیقی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-10-23)مردم کرد در حیات خود، فرهنگها و ساختارهای موسیقایی گوناگونی را شکل دادهاند. یکی از تأثیرگذارترین فرهنگهای موسیقایی کردستان، موسیقی هورامان است. فرهنگ موسیقایی این منطقه، به چارچوب جغرافیایی هورامان محدود نمیشود، بلکه ...
-
روشهای نگارش مولتیفونیکها در نوازندگی ساز ابوا؛ و ارائهی راهکار اصلاحی و کاربردی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-10-23)از آنجا که بسیاری از آهنگسازان معاصر هنگام نوشتن برای ابوا از مولتیفونیکها استفاده میکنند، لازم است روشی برای نتنگاری آنها توسعه یابد، تا بتوان پیچیدگیهای خواستهای آهنگسازی و نیازهای نوازنده را پاسخ داد. مقالهی ...
-
نقش رنگ سیاه و سفید در طراحی لباس فیلم مبتنی بر نشانه شناسی رولان بارت ( مطالعه موردی: 2 فیلم سینمایی آناکارنینا و بانوی زیبای من)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-10-23)نظام پوشاک که به عنوان یکی از عناصر نشانهای توسط یکی از مهمترین نظریهپردازان دانش نشانهشناسی رولان بارت (1980-1915) مطرح شد، رویکردی به اهمیت اجزای لباس در نشان دادن حالات و روحیات انسانهاست. این نظام به عنوان زبان ...
-
مفهوم «تراژدی اگزیستانسیالیستی» در نمایشنامه «مانفرد» اثر لرد بایرون
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-10-23)اگزیستانسها وجود را تراژیک میدانستند و معتقد بودند آدمی هیچگاه از این وضعیت بغرنج راه فراری نخواهد داشت. در فلسفه آنها، «تراژدی اگزیستانسیالیستی»، تراژدی انسانِ تنهایِ بدون پناهی است که گام به گام به سوی نیستی کشیده ...
-
تحلیل قطعۀ "هفت خوان" اثر بهزاد رنجبران با تمرکز بر نحوۀ ایجاد وحدت و تنوع
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-10-23)این پژوهش به روش تحلیلی، به بررسی تکنیکهایی که مؤید وحدت و تنوع در قطعۀ «هفتخوانِ» رنجبران است، میپردازد. به عنوان هدف کلی، تکنیکهای بسط و گسترش رنجبران در طول اثر مطالعه میشود که برای دستیابی به این مهم، ...



