مرور دوره 24, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بازخوانی مکان و فضای نمایش ایرانی در منتخبی از نگارگری ایرانی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-03-21)بازخوانی به عنوان برابر نهاده ای برای دراماتورژی، یکی از ابعاد فرایندی جامع برای به روزرسانی سنت هاست. نمایش به عنوان هنری اجتماعی در گفتگو با جامعه است، بنابراین هم شکل دهنده ایده ها در جامعه و هم بازتاب دهنده ویژگی های ...
-
بررسی جامعه شناسانۀ نمایشنامۀ چهارصندوق نوشته بهرام بیضایی با تکیه بر آرای لوسین گلدمن
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-03-21)از نظر لوسین گلدمن، فرد نویسنده عناصر خلاقیتش را از زمانۀ خویش و جامعهای که در آن زندگی میکند، میگیرد. در جامعه افرادی استثنایی حضور دارند که علاوه بر توانایی ذاتی هنری، آگاهیشان هم نسبت به جهانبینی طبقه اجتماعی ...
-
بررسی نقش ساز تمبک در همنوازی با سازهای ملودیک موسیقی کلاسیک ایران
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-03-21)فقدان نظام منسجم، مدوّن و معین ریتمیک-متریک برای ساز تمبک در همنوازی با سازهای ملودیک موسیقی کلاسیک حال حاضر ایران، موجب سردرگمی نوازندگان، آشفتگی اجراها و عدم دستیابی به نتایج دلخواه در همنوازیها وغیره میشود. مانند ...
-
تحلیل تقابل سکون / حرکت در سینمای عباس کیارستمی بر مبنای نظریۀ زیباییشناسی سکون لورا مالوی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-03-21)لورا مالوی به عنوان منتقد روش سینمای کلاسیک هالیوود در بازنمایی تصویر زن، لحظۀ توقف زمان در فیلم و ثابت شدن تصویر سینمایی را بسیار مهم میداند. او در کتاب مرگ ۲۴ بار در ثانیه: سکون و تصویر متحرک به تحلیل حضور همزمان و ...
-
نظم گفتمانی در نمایشنامه مرگ یزدگرد بر اساس نظریه فرکلاف
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-03-21)چکیده نمایشنامه مرگ یزدگرد شامل نظامهای گفتمانی است که در تحلیلهای اولیه قابل شناسایی نیستند. اما با تحلیلگفتمان انتقادی میتوان به سویههای اجتماعی و ایدئولوژیکی از متن دست یافت که در روشهای دیگر قابل ...
-
چگونگی اثرگذاری شخصیت مسکات در انیمیشنهایِ تبلیغاتیِ محصولاتِ غذایی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2019-03-21)شخصیتهای مسکات در طی چند دهه اخیر توانستهاند حضور خود را در عرصه تبلیغاتِ تلویزیونیِ محصولاتِ تجاری به معرض نمایش بگذارند. نقش مسکات در شناخت محصولات تجاری، سبب ارتباط آنان با مقوله برندسازی شد. از آنجا که بخش قابل توجهی ...



