مرور دوره 21, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
راهبردهای طراحی صحنههای تهران دوران پهلوی اول در سینما و مجموعههای تلویزیونی (با نگاهی خاص به مجموعة تلویزیونی "مدار صفر درجه" در چارچوب نظری "شیوههای معماری دوران پهلوی اول" سیدمحسن حبیبی)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2016-03-20)یکی از محبوبترین گونههای مجموعههای تلویزیونی، گونة مجموعههای تاریخی است. طراحی صحنة اینگونه آثار، در زمرة مشکلترین انواع صحنهپردازی بهشمار میرود. مشکلاتی نظیر عدم احاطة کامل بر دورة تاریخی مزبور و فقدان شناخت کامل ...
-
نقش موسیقی در جنگها و انواع سازهای رزمی در ایرانِ دوران اسلامی با نگاهی بر تصاویر نگارگری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2016-03-20)سازهای مورد استفاده در جنگها، سازهای بادی، پوستصدا و خودصدا بود و سازهای زهی نقشی نداشت. هدف از تحقیق حاضر، مطالعة نقش موسیقی در جنگها و انواع سازهای رزمی در تاریخ ایرانِ دورة اسلامی است. روش تحقیق تحلیلی- توصیفی و ...
-
فراداستان تاریخنگارانه در نمایشنامۀ اژدهاک از سهبرخوانی اثر بهرام بیضایی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2016-03-20)فراداستان تاریخنگارانه از مباحث مهم و شایستة تأمل در پسامدرنیسم است. فراداستان، نتیجة گذار از ادبیات کلاسیک، رئالیسم و مدرن است؛ متنی پستمدرنیستی است که فاصله و تفاوت داستان و غیرداستان را در هم میشکند و گونهای نو و ...
-
هستی، زمان و سینما بررسی تأثیر هانری برگسون بر فلسفۀ سینمایی ژیل دلوز
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2016-03-20)ژیل دلوز در فلسفۀ سینمایی خود عمیقاً وامدار تفکر برگسون و مفاهیمی چون دیرند و خیرخواست حیاتی است. اما، آنچه توسل دلوز به برگسون را مسئلهبرانگیز میکند، مخالفت آشکار برگسون با سینماست. به باور او، سینما حرکت را که جریانی ...



