• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری مالی
    • دوره 02, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری مالی
    • دوره 02, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه سود پیش بینی شده توسط مدیریت و مدیریت سود

    (ندگان)پدیدآور
    مهام, کیهانذوالقدر, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    330.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی تخصصی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از اجرای این تحقیق، آزمون رابطه میان مدیریت ادراک سرمایه گذاران از طریق سود پیش بینی شده مدیریت و مدیریت سود با استفاده از روشهای مدیریت اقلام تعهدی اختیاری و مدیریت واقعی سود است. به منظور دستیابی به هدف تحقیق، نمونه ای شامل 85 شرکت از میان شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انتخاب شد و داده های مورد نیاز تحقیق طی سال های 1384 الی 1389 بر اساس اطلاعات شرکتهای نمونه استخراج گردید. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی است و در آن از روش همبستگی استفاده گردید. اقلام تعهدی اختیاری با استفاده از مدل تعدیل شده جونز محاسبه گردید و به منظور محاسبه مدیریت واقعی سود، سه روش تسریع زمانبندی فروش، سطح غیر عادی تولید و کاهش غیر عادی هزینه های اختیاری به کار گرفته شد. تحلیل آماری داده ها با نرم افزار SPSS انجام گرفت و در آزمون فرضیه ها از روشهای آماری آزمون t استیودنت و تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد، چنانچه مدیران به سودهای هدف دست نیابند و همچنین در مدیریت سود با محدودیت هایی مواجه باشند، اقدام به گزارش سود پیش بینی شده تهاجمی می کنند. به علاوه، نتایج تحقیق حاکی از آن است که در شرکت هایی که سطح اقلام تعهدی بالایی دارند و همچنین شرکتهایی که مدیریت واقعی سود زیادی را به کار گرفته اند، پیش بینی سود مدیریت، ارتباط ارزشی بیشتری در مقایسه با سود حسابداری ندارد.
    کلید واژگان
    پیش بینی سود توسط مدیریت
    مدیریت اقلام تعهدی
    مدیریت سود واقعی
    مدیریت ادراک سرمایه گذاران
    سود هدف

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2012-08-22
    1391-06-01
    ناشر
    دانشگاه بین‌المللی امام خمینی
    Imam Khomeini International University
    سازمان پدید آورنده
    null
    بانک ملی ایران

    شاپا
    2676-6205
    2676-6213
    URI
    http://jfak.journals.ikiu.ac.ir/article_1202.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270356

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • طراحی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی سازمان‎های نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران 

      نیکوکار, غلامحسین؛ سلطانی, محمد رضا؛ نیاوند, عباس (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2013-11-22)
      این پژوهش با هدف طراحی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی سازمان‎های نظامی و انتظامی، درپی پاسخ به این سؤال است که الگوی بومی شناخت و مدیریت فرهنگ سازمانی سازمان‎های نظامی و انتظامی کدام است؟ برای دست‎یابی به الگویی که بتواند پاسخ ...

    • تأثیر مدیریت زنجیره تأمین پایدار بر اثربخشی سازمانی: نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع 

      شیشه بری, علیرضا؛ شجاعی, امیدعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان, 2022-02-20)
      هدف از مطالعه‌ حاضر، بررسی نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع در تأثیر مدیریت زنجیره‌ تأمین بر اثربخشی سازمانی در کارکنان شرکت سیم و کابل ستاره یزد بود. این پژوهش از سری مطالعات همبستگی بود که با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری ...

    • تحلیل محتوای پژوهش‌های فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران 

      ایمانی, حسین؛ عبدالله زاده, امیرحسین؛ پورعزت, علی اصغر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2018-09-23)
      هدف: در پژوهش حاضر درصدد تحلیل محتوای مقالات فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران به‌منزله یکی از نشریه‎های معتبر در رشته مدیریت دولتی در ایران هستیم. روش: پژوهش حاضر مبتنی بر روش تحلیل محتواست و جامعه آماری ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب