نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرانی, ساسانfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی, سوناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:51:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:51:50Z
dc.date.available1399-07-09T04:51:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:51:50Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-14en_US
dc.date.submitted1394-03-24fa_IR
dc.identifier.citationمهرانی, ساسان, نوروزی, سونا. (1394). بررسی اثر حاکمیت شرکتی بر ارتباط بین ارزش شرکت و مدیریت سود.. دانش حسابداری مالی, 2(3), 105-122.fa_IR
dc.identifier.issn2676-6205
dc.identifier.issn2676-6213
dc.identifier.urihttp://jfak.journals.ikiu.ac.ir/article_1247.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270220
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی نقش حاکمیت شرکتی در کاهش اثر منفی مدیریت سود بر ارزش شرکت‌‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1386-1391، می‌باشد. با استفاده از روش تاپسیس شاخصی به منظور رتبه‌بندی شرکت‌های نمونه بر اساس حاکمیت شرکتی، ساخته شده است. شاخص مزبور متشکل از شش معیاراندازه هیأت مدیره، استقلال هیأت مدیره، دوگانگی وظایف مدیرعامل، مالکیت نهادی، تمرکز مالکیت و حسابرس مستقل می‌باشد. هم‌چنین برای محاسبه ارزش شرکت از شاخص Q توبین و برای محاسبه مدیریت سود از مدل جونز تعدیل شده استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که سهامداران مدیریت سود را فرصت‌طلبانه تلقی کرده و مدیریت سود دارای اثری منفی بر ارزش شرکت می‌باشد ولی در شرکت‌های دارای حاکمیت شرکتی قوی چنین اثری کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر ساز و کارهای حاکمیت شرکتی بر رابطه بین مدیریت سود و ارزش شرکت تاثیر مثبت دارد و شرکت‌های دارای رتبه حاکمیت شرکتی بالاتر با اثر منفی کم‌تری مواجه هستند.fa_IR
dc.format.extent337
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بین‌المللی امام خمینیfa_IR
dc.publisherImam Khomeini International Universityen_US
dc.relation.ispartofدانش حسابداری مالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Financial Accounting Knowledgeen_US
dc.subjectارزش شرکتfa_IR
dc.subjectحاکمیت شرکتیfa_IR
dc.subjectمدیریت سودfa_IR
dc.titleبررسی اثر حاکمیت شرکتی بر ارتباط بین ارزش شرکت و مدیریت سود.fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه حسابداری دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage105
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد