بررسی نقش مطبوعات تجاری در ارزشگذاری اطلاعات حسابداری
(ندگان)پدیدآور
مهرانی, ساسانکرمی, غلامرضاوطن پرست, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله ارتباط بین پوشش خبری اعلان سود سالانه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سوی مطبوعات و رسانه های تجاری با ارزشگذاری اطلاعات حسابداری مورد بررسی قرار میگیرد. نمونه ی آماری پژوهش شامل 14۷ شرکت در طی دوره ی زمانی 1390 الی1393 بوده است. از خبرهای کوتاه به عنوان جایگزینی برای نقش انتشاردهندگی و خبرهای کامل نیز به عنوان نقش ایجادکنندگی اطلاعات استفاده شد. نتایج حاکی از عدم وجود رابطه معنادار بین پوشش خبری اعلان سود توسط مطبوعات تجاری با ارزشگذاری اشتباه اقلام تعهدی و جریان های نقدی می باشد. همچنین عدم وجود رابطه معنادار بین ارزشگذاری اشتباه اقلام تعهدی با نقش انتشاردهندگی اطلاعات و وجود رابطه معنادار بین ارزشگذاری اشتباه جریان های نقدی با نقش انتشاردهندگی اطلاعات مشاهده شد. از سوی دیگر رابطه معنادار بین ارزش گذاری اشتباه اقلام تعهدی با نقش ایجاد کنندگی اطلاعات توسط مطبوعات تجاری حاصل نگردید اما وجود رابطه معنادار بین ارزش گذاری اشتباه جریان های نقدی با نقش ایجادکنندگی اطلاعات مورد تایید قرار گرفت.
کلید واژگان
پوشش خبری اعلان سوداقلام تعهدی خلاف قاعده
ارزشگذاری گذاری اشتباه
خبرهای کامل
خبرهای کوتاه
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشگاه تهرانعضو هیات علمی دانشگاه تهران
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت
شاپا
2676-62052676-6213




