• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه نسیم تندرستی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه نسیم تندرستی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی به والدین با الگوی یادگیری جانشینی برکاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی

    (ندگان)پدیدآور
    رشیدی, جهانگیرخدادادی سنگده, جوادرضایی آهوانویی, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    210.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت­های ارتباطی به  والدین با الگوی یادگیری جانشینی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی صورت گرفت. روش بررسی: روش پژوهش نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش­آزمون- پس­آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش متشکل ازکلیه مادران دانش آموزان پسر دبیرستانی درسال تحصیلی 91-90 شهر شهریار بود. نمونه پژوهش را 30  نفر از مادران دانش آموزانی که بیشترین نمره پرخاشگری (AGQ) را کسب کردند، تشکیل می­دادکه به شیوه­ی نمونه­گیری داوطلبانه با جایگزینی تصادفی انتخاب ودر دوگروه آزمایش وکنترل (هرکدام15 نفر) جایگزین شدند.گروه آزمایش به مدت 8 جلسه (هر هفته یک جلسه به مدت 90 دقیقه) تحت آموزش قرار گرفتند،در حالی که گروه کنترل هیچ گونه مداخله­ای دریافت نکرد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون t  مستقل استفاده شد. یافته­ها: آموزش مهارت­های ارتباطی به والدین با الگوی یادگیری جانشینی باعث کاهش پرخاشگری گروه آزمایش شد.  نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد آموزش مهارت­های ارتباطی به والدین نمره­ی کلی پرخاشگری دانش آموزان و ابعاد احساس پرخاشگرانه، فکر پرخاشگرانه و رفتار پرخاشگرانه آنان را  بطور معناداری کاهش داده است (05/0p).  
    کلید واژگان
    مهارت­های ارتباطی
    ‌یادگیری جانشینی
    پرخاشگری
    والدین
    دانش آموزان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
    دکتری مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. *(نویسنده مسؤول) Email: Mohsenrezaiee.ir69@yahoo.com

    شاپا
    2322-245X
    2345-6191
    URI
    http://jfh.iausari.ac.ir/article_656569.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/269893

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب