• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • شیلات
    • دوره 68, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • شیلات
    • دوره 68, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی حاشیۀ بازار ماهیان خاویاری پرورشی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    جامع بزرگی, محبوبهصالحی, حسنحسینی, سید ولیفیض بخش, رضارمضانی, سهیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    491.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ماهیان خاویاری یکی از باارزش‌ترین گونه‌های آبزیان به شمار می‌روند که قدمتی بسیار طولانی دارند و به علت این سابقه فسیل زنده نام گرفته‌اند. پرورش گوشتی ماهیان خاویاری، به‌منزلة پایة اساسی تکثیر و پرورش، با هدف تخصیص درآمد ارزی است. جامعة آماری در این تحقیق شامل 20 پرورش‌دهنده، 20 عمده‌فروش و 20 خرده‌فروش است؛ به منظور جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از مزارع پرورشی استان‌های گیلان، مازندران، تهران، قم، اراک، خوزستان، یزد و شیراز پرسش‌نامه‌هایی توزیع شد. در این پژوهش از الگوی اضافه‌بها (مارک ـ آپ) استفاده شد. نتایج آنالیز آماری نشان داد که بین عواملی نظیر استهلاک سرمایه و کیفیت‌ غذا و بهای‌ تمام‌‌شدۀ‌ آن‌ها، به‌منزلة‌ عوامل‌ اصلی‌ تأثیرگذار در قیمت تمام‌‌شده‌ و میزان‌ سودآوری‌ پرورش‌ گوشتی‌ تاس‌ماهیان، ارتباط برقرار است. سهم تولیدکنندگان از قیمت نهایی محصول بسیار کم و در حدود 5/42 درصد برآورد شد. نتایج نشان داد که حاشیه‌ها در این بازار نسبت به قیمت تولیدکننده رقم بالایی بود (P P
    کلید واژگان
    الگوی مارک ـ آپ
    بازاریابی
    حاشیة بازاریابی
    ماهیان خاویاری
    اقتصاد شیلاتی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد گروه شیلات، دانشکدة منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج، ایران
    دانشیار موسسۀ تحقیقات شیلات ایران، تهران، ایران
    استادیار گروه شیلات، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج ایران
    استادیار جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر کبیر، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور، کرج، ایران

    شاپا
    2008-5729
    2423-7809
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfisheries.2015.55114
    https://jfisheries.ut.ac.ir/article_55114.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/268864

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب