ارزیابی عملکرد دانشمحور(KPMS) نظام مالی بانکداری در چارچوب رویکرد منابع سازمانی
(ندگان)پدیدآور
رضایی منش, بهروزرودساز, حبیبحقیقی کفاش, مهدیتقوی فرد, محمدتقیکمرئی, عباسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بررسی تاریخچهی شکلگیری نظام بانکی در ایران نشان میدهد که بانکداری در ایران چهار مرحله را پشت سر گذاشته است که در هر مرحله بنابر موقعیت سیاسی کشور، دارای ویژگیها و تفاوتهای خاصی بوده است که آنها را از هم متمایز می سازد. اما آنچه مسلم است پس از گذشت بیش از یکصد سال از راه اندازی اولین بانک ها در ایران هنوز بانکداری در ایران با نقاط ضعف بسیاری مواجه است. لذا ارزیابی عملکرد دانش محور نظام بانکداری در چارچوب رویکرد منابع انسانی جهت رفع نقاط ضعف آن کمک کرده و سودمند است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه کمی منابع مورد نیاز جهت بهبود نقاط ضعف بانکداری در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه آزمون داده های به دست آمده از پرسشنامه نشان می دهد منابع انسانی، مالی و سازمانی مهمترین منابع مورد نیاز جهت بهبود نقاط ضعف بانکداری در ایران می باشند.
کلید واژگان
بانکداریمنابع
ارزیابی عملکرد
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2017-03-211396-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت ،دانشکده مدیریت و حسابداری ،دانشگاه علامه طباطباییاستادیار گروه مدیریت،دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
استادیار گروه مدیریت،دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
استادیار گروه مدیریت،دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دکتری مدیریت،دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2251-68592383-2789




