رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک
(ندگان)پدیدآور
الدینی, دکترمهدی مشکوةنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله چگونگی ویژگیهای ذهن کودک در ارتباط با آغاز و رشد زبان برپایه سه فرضیه عمده یعنی فرضیه اسکینر باعنوان((شرطی شدگی رفتار زبانی)) ‘ فرضیه پیاژه با عنوان((زبان آموزی و بناگرایی شناخت )) و فرضیه چامسکی با عنوان((ذاتی گرایی زبان)) ارائه و بررسی می شود. پس از ارائه هر فرضیه کمبودها و نارساییهای آن براساس نظر پژوهشگران دیگر بیان می گردد. در این مقاله ‘ همچنین نقاط قوت فرضیه های یاد شده به ویژه فرضیه ذاتی گرایی زبان ارائه شده است
کلید واژگان
زبان آموزیفرضیه ها
شماره نشریه
0تاریخ نشر
2001-08-231380-06-01




