نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرانی, کیارشfa_IR
dc.contributor.authorمعدنچی زاج, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:44:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:44:05Z
dc.date.available1399-07-09T04:44:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:44:05Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-26en_US
dc.date.submitted1396-05-04fa_IR
dc.identifier.citationمهرانی, کیارش, معدنچی زاج, مهدی. (1397). آزمون اثر احساسات و الگوی رفتار معاملات سرمایه گذاران بر بازده مازاد سهام در بورس اوراق بهادار تهران. راهبرد مدیریت مالی, 6(2), 140-167. doi: 10.22051/jfm.2018.16581.1445fa_IR
dc.identifier.issn2345-3214
dc.identifier.issn2538-1962
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jfm.2018.16581.1445
dc.identifier.urihttps://jfm.alzahra.ac.ir/article_3551.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/267519
dc.description.abstract<br /> چگونگی تأثیرگذاری الگوی رفتار معاملات و احساسات سرمایه­گذاران بر بازده مازاد سهام در بازارهای مالی، یکی از چالش‌های روز در مالی رفتاری است. هدف از این پژوهش بررسی اثر احساسات سرمایه‌گذاران و الگوی رفتار معاملاتی آن‌ها بر بازدهی مازاد سهام در مدل سه عاملی فاما و فرنچ است. در این پژوهش با استفاده از داده­های 155 سهام پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، طی دوره زمانی 1390 تا 1394 و تحلیل رگرسیون به بررسی رابطه رفتار معاملاتی سرمایه­گذاران، احساسات سرمایه‌گذاران و بازده مازاد سهام پرداخته شد. نتایج بررسی­ها نشان داد که اضافه کردن شاخص احساسات سرمایه‌گذاران در مدل سه عاملی فاما و فرنچ باعث بهبود مدل و افزایش بازده مازاد سهام گردید، اما شاخص رفتار معاملاتی نه‌تنها نتایج را بهبود نداده است؛ بلکه اثر آن بر بازدهی مازاد معنادار نبوده است. این نتیجه، یک پیام مهم دارد. سرمایه‌گذاران آن‌طوری که احساس می‌کنند رفتار نمی‌کنند، بنابراین باید برای تدوین استراتژی معاملاتی سالانه به جنبه‌های احساسی بیشتر از موازنه خریدوفروش سهام توجه نمود. نهایتاً نتایج پژوهش نشان داد که شاخص‌های احساسات بیشتر از شاخص‌های معاملات در توسعه مدل‌های سرمایه‌گذاری کاربرد داردfa_IR
dc.format.extent3437
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofراهبرد مدیریت مالیfa_IR
dc.relation.ispartofFinancial Management Strategyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jfm.2018.16581.1445
dc.subjectاحساسات سرمایه‌گذارانfa_IR
dc.subjectرفتار معاملاتی سرمایه‌گذارانfa_IR
dc.subjectمدل سه عاملیfa_IR
dc.subjectبازده مازاد سهامfa_IR
dc.titleآزمون اثر احساسات و الگوی رفتار معاملات سرمایه گذاران بر بازده مازاد سهام در بورس اوراق بهادار تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیسfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage140
dc.citation.epage167


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد